lofa May 25, 2004 Report Share May 25, 2004 Jag har lite problem med spakstället.. Det är slitet så det är svårt att växla.. tänkte först bygga om det med uniballs mm men vet i faan om det inte är bättre att bara köpa nytt.. 1)Hur vet man vad man ska köpa? Går man in på Mr Gaskets hemsida så finns det nästan 20 st olika installationskit??? 2)Har sett att det finns push and pull spakar.. är de bara till automatlåder?3)Förövrigt har jag fyrpetad låda.. samma som finns bilder på i handböckerna.. vet inte vad den heter? 4)Sitter på en HT-67 med mittkonsoll, är det tillbehör eller standard? Ser ut som Aluminium eller nått.Nån som kan berätta historien om spakställen.. :-)MVH lofa Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 May 25, 2004 Report Share May 25, 2004 Hej.Spakställ det rätta ordet för denna del ärväxelsegment om det är manuell. :wink: Det är sällan något större fel på dessa segment,det som felar är oftast att centreringen av segmen-tets delar har flyttat sig. Centreringen flyttar sig efter en tids användning,denna del är som mycket annat inte Hi-Tek påvår Mustanger. Alltså plocka bort spak och tillhörande delar rengörfetta in och montera tillbaka avsluta med att centrerasegmentet och du åker några år till utan problem.Skaffa Haynes verkstadshandbok 65-73 där stårdet hur du centrerar.I många fall är det helt onödigt att kasta ut pengaroch tid på att hitta annat i spakväg som passar. Har tidigare i forum beskrivit detta och fått mångatack för tipset. Konsoll är alltid ett option det du kallar aluminiumär just aluminium (Borstad).Denna konsoll hör till De Luxe inredningen och omdu har mer aluminium i inredningen så är det bara tack och ta emot. :wink: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.