AktieMusse Posted December 1, 2011 Report Share Posted December 1, 2011 TjennaHar köpt en musse som ska skeppas från USA snart.Den är helt original.Säljaren kan dock slänga på ett roush axle back system på den innan skeppning.CAI och tune ska fixas innan den går iväg med.Eftersom jag kör RORO-frakt hade det varit grymt att få hit bilen som jag vill ha den då det finns en risk att grejerna försvinner på vägen om jag lägger dom i bagaget.Kan detta bli ett problem vid regbesiktningen i Sverige sen?Tänkte mest då på avgassystemet och ljudnivån etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted December 1, 2011 Report Share Posted December 1, 2011 TjennaHar köpt en musse som ska skeppas från USA snart.Den är helt original.Säljaren kan dock slänga på ett roush axle back system på den innan skeppning.CAI och tune ska fixas innan den går iväg med.Eftersom jag kör RORO-frakt hade det varit grymt att få hit bilen som jag vill ha den då det finns en risk att grejerna försvinner på vägen om jag lägger dom i bagaget.Kan detta bli ett problem vid regbesiktningen i Sverige sen?Tänkte mest då på avgassystemet och ljudnivån etc.Jag hade inte försökt att reg.besiktiga bilen med axle back system som inte är original om jag var du. Har du otur, träffar du på en paragraf-ryttare som inte godkänner bilen pga ljudnivån är för hög enligt bullerintyg. Jag förstår din oro om grejerna får fötter om de ligger i bagaget så antingen låter du roush-dämparna fraktas hit separat eller låter dem sitta på bilen men lägger istället original ljuddämpare i bagaget. När bilen står på svensk mark, monterar du tillbaks originalen innan reg.besiktningen och sen när det är klart åker roushen på igen. Nackdelen med senare alt blir att det blir dubbla byten med ljuddämparna men du byter snabbare vid andra gången för då vet du hur man gör jämnfört med första gången. En klar fördel är att bilen står på en lyft och gör jobbet enklare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AktieMusse Posted December 1, 2011 Author Report Share Posted December 1, 2011 TjaTack som vanligt!Blir CAI + tune samt en sänkning av bilen innan den rullar på båten.Original intake och nya axle backs får ligga i bagagen. Har jag tur så har jag.Har jag otur så har jag otur Orkar inte med ev problem vid reg så jag får helt enkelt lugna mig lite hehehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg Posted December 1, 2011 Report Share Posted December 1, 2011 TjaTack som vanligt!Blir CAI + tune samt en sänkning av bilen innan den rullar på båten.Original intake och nya axle backs får ligga i bagagen. Har jag tur så har jag.Har jag otur så har jag otur Orkar inte med ev problem vid reg så jag får helt enkelt lugna mig lite hehehe.Varsågod. Klokt beslut. hehehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.