Jump to content

Avgassystem vid inreg


AktieMusse

Recommended Posts

Tjenna

Har köpt en musse som ska skeppas från USA snart.

Den är helt original.

Säljaren kan dock slänga på ett roush axle back system på den innan skeppning.

CAI och tune ska fixas innan den går iväg med.

Eftersom jag kör RORO-frakt hade det varit grymt att få hit bilen som jag vill ha den då det finns en risk att grejerna försvinner på vägen om jag lägger dom i bagaget.

Kan detta bli ett problem vid regbesiktningen i Sverige sen?

Tänkte mest då på avgassystemet och ljudnivån etc.

Link to comment
Share on other sites

Tjenna

Har köpt en musse som ska skeppas från USA snart.

Den är helt original.

Säljaren kan dock slänga på ett roush axle back system på den innan skeppning.

CAI och tune ska fixas innan den går iväg med.

Eftersom jag kör RORO-frakt hade det varit grymt att få hit bilen som jag vill ha den då det finns en risk att grejerna försvinner på vägen om jag lägger dom i bagaget.

Kan detta bli ett problem vid regbesiktningen i Sverige sen?

Tänkte mest då på avgassystemet och ljudnivån etc.

Jag hade inte försökt att reg.besiktiga bilen med axle back system som inte är original om jag var du. Har du otur, träffar du på en paragraf-ryttare som inte godkänner bilen pga ljudnivån är för hög enligt bullerintyg. Jag förstår din oro om grejerna får fötter om de ligger i bagaget så antingen låter du roush-dämparna fraktas hit separat eller låter dem sitta på bilen men lägger istället original ljuddämpare i bagaget. När bilen står på svensk mark, monterar du tillbaks originalen innan reg.besiktningen och sen när det är klart åker roushen på igen. Nackdelen med senare alt blir att det blir dubbla byten med ljuddämparna men du byter snabbare vid andra gången för då vet du hur man gör jämnfört med första gången. En klar fördel är att bilen står på en lyft och gör jobbet enklare.

Link to comment
Share on other sites

Tja

Tack som vanligt!

Blir CAI + tune samt en sänkning av bilen innan den rullar på båten.

Original intake och nya axle backs får ligga i bagagen. Har jag tur så har jag.

Har jag otur så har jag otur :)

Orkar inte med ev problem vid reg så jag får helt enkelt lugna mig lite hehehe.

Link to comment
Share on other sites

Tja

Tack som vanligt!

Blir CAI + tune samt en sänkning av bilen innan den rullar på båten.

Original intake och nya axle backs får ligga i bagagen. Har jag tur så har jag.

Har jag otur så har jag otur :)

Orkar inte med ev problem vid reg så jag får helt enkelt lugna mig lite hehehe.

Varsågod. :) Klokt beslut. hehehe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...