Jump to content

Musik i en Cab


lignell

Recommended Posts

Hej.

Har samma broblem själv.Beställde igår ifrån CJ Ponyparts kickpaneler med inbyggda högtalare 6,5" 200w,kostar 105 dollar paret rätt så prisvärt tycker jag.Tänkte även montera cdspelaren in i handsfacket,riktigt hur det ska sitta får väl lösa sig.Men får nog ta bort själva lådan och fixa nåt smidigt fäste för spelaren.Det är ju lite svårt med en cab när man inte har en hatthylla och inte vill förstöra dörrarna.

Jorma

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett par beg kickpaner med högtalare i (alltså gjorda för högtalare inte bara ett stort hål) om du är intresserad.

Alternativet med spelaren i handskfacket fungarar utmärkt, hade det på min gamla HT (svartmålat plexiglas med ett uttag för CD'n) med vinkeljärn på baksidan som skruvas där handskfackslådan satt förut

Även utmärkt att sätta högtalarna i bagaget, bakom sätet (sätesstoppningen är ju inte allt för tjock)

Konsollen rymmer även den en högtalare/bas.

/ Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Högtalarna följer med.... kan kolla vad det är för watt på dem men yttermåttet är kanske 15cm (sitter på jobbet nu). Fungerar utmärkt!

Paneler o högtalare är röda nu men de går att måla om (har varit svarta)

dock en liten spricka högst upp på kanten (delen som smiter runt kaross-plåten)

/ Fredrik

Link to comment
Share on other sites

CD spelaren hamnade i handsfacket. Tänkte sätta in en CD växlare, fast det blev en MP3 spelare, mycket enklare. 6,5" högtalare bakom armstöden i baksätet utan att ta upp något hål. Ljudet är väl "så där" när man har cabbat ner, Cabben uppe blir det lite bättre. Väntar in ett par kickpaneler med högtalare, blir nog lite bättre

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...