Leijon CMC 855 May 31, 2004 Report May 31, 2004 Jag håller på att reparera ett par dörrar från en 66a. Bilen är svensksåld så rost finns det gott om. Rosten har ätit upp hela undersidan på båda dörrarna. (det är väl ett klassiskt ställe?) Jag undrar om man kan köpa färdiga undersidor till dörrar?? VH Leijon Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 31, 2004 Report May 31, 2004 Hej.Även jag har svetsat ihop en Svensksåld Mustang 1965 ht,men när jag gjorde det 1985 så fanns det inte så mycketplåt att köpa fick knacka till själv. Div ekonomiplåt finns idag att köpa från AB Sven Ullman iUppsala 018/50 60 67. Eller hos Partco har inget tel, dom har mycke rep plåt,kolla även med Rolands Mustangdelar i Filpstad. :wink: Citera
Leijon CMC 855 June 2, 2004 Author Report June 2, 2004 Tack för era svar. Vi (min far och jag) bestämde oss för att försöka bocka och svets ihop något själva. Det blev 4 eller 5 bitar som svetsades ihop. Den blev kanske inte som ny, men det blev inte helt pjåkigt heller. En fråga, Hur är de nya repro. dörrarna man kan köpa? Passar dom, Man har hört ibland att repro prudukter är långt ifrån bra. Citera
Recommended Posts