Zorro February 19, 2012 Report February 19, 2012 Hej, jag är med Mustang sedan i fjol och nu tänkte jag att skicka upp den i min 2-pelarlyft med 4 lyftpunkter. Fram ser det självklart ut, men vid titten därbak blev jag tveksam. Det ser klent ut att placera mitt på leden för armen. Instruktionsboken ger inget besked vad jag kan se. Finns det någon här som har info om detta? Citera
Gtttggg February 19, 2012 Report February 19, 2012 Hej, jag är med Mustang sedan i fjol och nu tänkte jag att skicka upp den i min 2-pelarlyft med 4 lyftpunkter. Fram ser det självklart ut, men vid titten därbak blev jag tveksam. Det ser klent ut att placera mitt på leden för armen. Instruktionsboken ger inget besked vad jag kan se. Finns det någon här som har info om detta?Hej! Vad du än gör, sätt INTE de främre lyftarmarna under svarta ramen vid framhjulen. De är inte byggda för att pressas uppåt av billyft eller domkrafter. Jag rekommenderar domkraftsfästena runt om istället. Det är 2-3 lodräta plåtkanter där och ska hålla bilens vikt. Testa om det funkar med 2-pelarlyften. Ett annat bra ställe för att lyfta bilen fram, är vid ramens framkant. Citera
Zorro February 19, 2012 Author Report February 19, 2012 Tack för informationen! Allt är alltså inte så självklart som det kan te sig vid första kollen. Jag ska gå ner nu och titta lite närmare på den kanten du menar. Ska den alltså vara tillräckligt stark utan att böja sig? Litar på detta tills vidare.Eftersom bilen bilen har gått 3200 mil och jag hörde lite klapper från framvagnen i höstas blir det väl till att byta "control arm" på båda sidor. Vilken ska man välja? Jag har goda möjligheter att snabbt få fram från USA. Såg också ett alternativ på en tysk hemsida. Citera
BitteMustang February 19, 2012 Report February 19, 2012 Prova CJ Ponyparts mycket bra priser och kvalite Citera
Zorro February 19, 2012 Author Report February 19, 2012 Tack för tipset! Såg också att Parttrain.com har mycket att välja på. Nu är bilen i höjden, hjul avmonterade och det verkar som den dubbla plåtfalsen håller bra. Fick se att man i framvagnen dragit en kabeln till ABS fel, så att den riskerade att skadas. Passade på att kolla den ledade pinnen och den var ok. Kontrollen går vidare och får väl passa på att smörja handbromsvajern på båda sidor som man rekommenderat här på forumet. Citera
LarsGävle February 19, 2012 Report February 19, 2012 Tips, om man väljer att lyfta vid domkraftsfästena.Skaffa JackPads (polyuretankuddar) och såga ur en skåra upptill så att de lodräta plåtkanterna åker ned i "kuddarna".Lasse Citera
Gtttggg February 19, 2012 Report February 19, 2012 Tack för informationen! Allt är alltså inte så självklart som det kan te sig vid första kollen. Jag ska gå ner nu och titta lite närmare på den kanten du menar. Ska den alltså vara tillräckligt stark utan att böja sig? Litar på detta tills vidare.Eftersom bilen bilen har gått 3200 mil och jag hörde lite klapper från framvagnen i höstas blir det väl till att byta "control arm" på båda sidor. Vilken ska man välja? Jag har goda möjligheter att snabbt få fram från USA. Såg också ett alternativ på en tysk hemsida.Om du menar ramen under bilen, kan jag säga att den är stark nog. Jag har haft pallbockar under ramen längre tid och det gick utmärkt. Citera
mike85 February 19, 2012 Report February 19, 2012 Det finns möjligen inte någon som sitter inne på någon bra bild så man förstår lite bättre? Citera
Gtttggg February 20, 2012 Report February 20, 2012 Det finns möjligen inte någon som sitter inne på någon bra bild så man förstår lite bättre?Längst fram under ramen med 3 hål vardera vid avgasrören där de går uppåt mot motorn. Där går det att placera pallbockarna. Citera
Magnus Motala February 26, 2012 Report February 26, 2012 man får bara lyfta i original uttagen,man får göra något mellanlägg så att inte plåten viker sig, om man lyfter som bilden visar trycker man upp golvet,har sett flera exMvh Magnus Citera
rullebull February 29, 2012 Report February 29, 2012 hej! har alltid lyft mina (3st) mussar under bakre (fram) länkarms infäst och det har inte rört sig en mm! där brukar man lyfta alla bilar med typ pelarlyft, däremot ramen bak är inte något att lyfta i!! samma gäller bak, under fämre infästn för bakaxel staget. där finns färstärkn plåtar! mvh rulle Citera
Zorro February 29, 2012 Author Report February 29, 2012 Hej, tack för alla råd men det gick bra att lyfta på plåtkanterna. Upptäckte tyvärr att det nog är dags för nya däck, orginaldäcken BF Goodrich har snart gjort sitt. Var köper man till bra pris och vilket däck ska man välja? 235/50-18. Jag vill gärna ha det mesta orginal men kan tänka mig ett lite högre däck, 235/55-18. Mycket snäll körning, glidartyp. Citera
Gtttggg February 29, 2012 Report February 29, 2012 Hej, tack för alla råd men det gick bra att lyfta på plåtkanterna. Upptäckte tyvärr att det nog är dags för nya däck, orginaldäcken BF Goodrich har snart gjort sitt. Var köper man till bra pris och vilket däck ska man välja? 235/50-18. Jag vill gärna ha det mesta orginal men kan tänka mig ett lite högre däck, 235/55-18. Mycket snäll körning, glidartyp.Kolla på www.dackonline.se Där finns däck med bra priser. Har du originalfälgar, duger det med samma däckdimesioner som gamla däcken om du är inte petig. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.