errorflynn cmc353 June 1, 2004 Report Share June 1, 2004 HejJag ska försöka hinna få igång Mustangen till helgen.Lådan ligger på garagegolvet nu men vilket masterkit ska jag köpa ?Lådan är utbytt så jag vet inte om det är en tom 69 eller från 70-81.Det står 8H524230 instansat på översidan och en stor 5:a ingjuten.Är det någon som vet årsmodell ? Om det blir fel, är det mycket som inte stämmer ?Emotser snabbt svar (körkåt)MvhCMC353 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst June 1, 2004 Report Share June 1, 2004 1970+ så är transmissionskåpan skruvad direkt i växellådshuset.Som du ser är huset lite större på dessa.Flänsen för infästning mot kåpan är bra mycket större än tidigare C4Tidigare lådor så skruvas kåpan först genom oljepumpen innan det fästes i huset Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
errorflynn cmc353 June 1, 2004 Author Report Share June 1, 2004 Nu finns det hopp om att jag får rätt grejor till skruvningen ikväll. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
errorflynn cmc353 June 1, 2004 Author Report Share June 1, 2004 Det var den klenare. Ett masterkit kostade 955:- mot 1200:- för den kraftigare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts