Jump to content

Resa till kalaset i USA 2014


pools

Recommended Posts

Hej alla!

Vi börjar en ny tråd här. 2014 fyller Mustangen 50 år.

Finns det nåt intresse att ordna en gemensam resa till USA 2014?

Vi vet ju inte hur det kommer att se ut där över då. Inga planer har avslöjats än,

men att det kommer att bli ett sjudj_vla kalas är ju helt klart.

Vi kommer ju att ha ett eget storkalas här hemma också förstås. Var och när det blir,

vet vi inte än. Men det jobbas på det redan nu. Mer info om det senare.

Så vad säger ni? Finns det någon som redan nu planerar att åka över?

Är det nån i klubben som jobbar i resebranschen och kan ge oss en bra resa.

Själv skulle jag, förutom ett Mustangkalas i USA, vilja hyra en 2005+ cab, och köra

från Miami till Key West, det är min absoluta drömresa i en Musse!!!:D :D

Tänk att ha sin älskade i passagerarsätet, vinden ruffsar håret, solen rakt uppe på

himlen, 70 km i timmen, kromad armbåge, glida fram i den absolut snyggaste bilen

som dom som står vid sidan om vägen nånsin sett. (Om dom inte sett en 68:a förstås)

Stanna vid nåt café, ta en (lätt) öl, eller glass, läsk eller vad ni vill. Känna havets dofter,

vinden som sakta kommer in från söder. Åka över alla broar, över alla öar, se alla små

samhällen, se alla fantastiska ställen, ohh... jag tror jag svimmar snart, bara vid tanken.

Vi kanske kan bli några?

Jag och Barbro åker hur som helst!

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Har själv åkt Miami till Key West flera gånger. Underbara tripper med kubanska restauranger på vägen.

I november år 2000 satt vi på en bar på Sugar Loaf Key när en dam som satt i baren bjöd hem oss till

Thanksgiving dinner kvällen efter. Otroligt trevliga människor med mycket god mat och dryck.

Hoppas du får ihop ett gäng så kanske jag och frugan (om cancern är borta) kan åka dit från Texas.

Mvh Bosse CMC342

Link to comment
Share on other sites

Gjorde trippen för ett antal år sedan. När man väl kommer söder om Miami är det kanon. Kan rekommenderas.

Man bör se till att man kan åka öppet.

Men:

Att åka till Key West i en convertible medför en påfallande risk för personer med högt hårfäste att på nolltid se ut som ett stopplyse i plåten...

Hur vet jag det?

Gissa....

Link to comment
Share on other sites

Gjorde trippen för ett antal år sedan. När man väl kommer söder om Miami är det kanon. Kan rekommenderas.

Man bör se till att man kan åka öppet.

Men:

Att åka till Key West i en convertible medför en påfallande risk för personer med högt hårfäste att på nolltid se ut som ett stopplyse i plåten...

Hur vet jag det?

Gissa....

Då får man väl ha kepsen på!:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...