Jump to content

LSD och 4.10 gear ratio


Zolid

Recommended Posts

Hur stort ingrepp är det att byta till LSD diff och samtidigt 4.10 gears? Jag har en 2005 V6, superfin men tyvärr tråkig diff så blir ju löjliga burnouts med bara ett hjul :)

Link to comment
Share on other sites

Aha, ekonomisk burnout med andra ord. :)

När det gäller sånt ingrepp, får man veta vad man gör. Tyvärr kan jag inte ge bättre svar. Det finns utbytes-axlar att köpa som man byter rakt av som med hjulen men det blir dyrare + jag har ingen aning om de passar till V6. Till GT vet jag att de finns.

Link to comment
Share on other sites

Aha, ekonomisk burnout med andra ord. :)

När det gäller sånt ingrepp, får man veta vad man gör. Tyvärr kan jag inte ge bättre svar. Det finns utbytes-axlar att köpa som man byter rakt av som med hjulen men det blir dyrare + jag har ingen aning om de passar till V6. Till GT vet jag att de finns.

Jag vet att det finns LSD och 4.10 gears å köpa till min bil t.ex. på mossmuscle, cjponyparts osv (american muscle om man nu har border linx lr liknande), frågan är bara om det sedan är ett jätte ingrepp, dvs dyrt att få det bytt.

Link to comment
Share on other sites

Hur stort ingrepp är det att byta till LSD diff och samtidigt 4.10 gears? Jag har en 2005 V6, superfin men tyvärr tråkig diff så blir ju löjliga burnouts med bara ett hjul :)

Det gäller och veta vad man pysslar med när det gäller utväxling. För mig kändes risken för stor att göra det själv så jag lämnade bort min för byte för några år sedan och arbetskonstnaden blev ca 6000:- Sen tillkommer ju hårdvaran.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...