mustanghasse cmc 1077 June 4, 2004 Report June 4, 2004 Hej!För att förbättra kylning vid crusingfart tänkte jag montera en elfläkt. Eller finns det något annat att göra.Hur stor behöver man? Var köper man dessa fläktar?Det finns bara plats på framsidan?Bilen är utrustad med AC.Tacksam för svar.Hälsn Hans Citera
jorsei June 4, 2004 Report June 4, 2004 Hej.På min har jag en fläktkåpa + att den är uppjusterad i bakkant mot fönstret.Då får man bättre luftväxling inne i motorrummet,den varma luften släpps ut i bakkanten mot fönstret. Citera
Leijon CMC 855 June 6, 2004 Report June 6, 2004 Hej! En el- elle termostatdriven fläkt är det bästa som finns idag. Den motodrivna fläkten stjäl ungefär 5-6 hk! Elfläkten tar 0.Vi åkte till Malmö-skroten och köpte en fläkt från en Saab 900 (tror jag att det var) passar utmärkt. Täcker nästan hela kylaren. Annars tror jag att de nyare Saabarna 9000 etc har två mindre fläktar. Med lite modifiering kan du nog få på bägge på en sida. Vad gäller vilken sida den ska sitta kan jag inte säga. Vi har våran på insidan, inne i motorrummet.Annars har Hansen Racing kit med allt du behöver.Lycka till!OBS innan du köper en begagnad fläkt, lyssna så att inga lager är kassa inna i fläktmotorn. Citera
Recommended Posts