Jump to content

Ny på detta forum


Recommended Posts

Så nu ser det ut som det händer lite i alla fall, efter velande o funderingar, så har jag bestämt mig för att ta hem den oreggad med bärgare, fixat en kille som tar hem den från Stockholm till Uppsala för ett bra pris, sedan får jag lämna in alla papper på egen hand. För att sedan åka å regga in den. Ringde o fråga på Länsförsäkringarna om man fick köra bilen till i från besiktningen utan skyltar, o det fanns en 1 dags försäkring som man kunde ta där. Så känns som alla problemen löser sig till slut och man snart får hem bilen i alla fall fast man inte får framföra den på vägen en tyvärr.

Den ska tullas o göras klar i Tyskland på fredag, sedan ska den över hit med båt, Tisdag ser det ut som den är i Stockholm, så på tisdag eller Onsdag ska den vara i Björklinge!

Skulle tro att det går fortast om du gör det själv, Lycka till!:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu har man tittat igenom bilen m.m. O vist har man hittat lite fel o brister, men lite får man ta då den är 44 år och lackad för ca 8år sedan.

Motorn ser riktigt fin ut o går bra, där finns inget att orda om, ska byta olja på den innan man tar sig i väg på längre turer, om den nu går igenom besiktningen.

Lacken va kanske inte den bästa, eller om man nu ska säga under jobbet innan lackning, det är där det man kunde ha lagt ned några timmar mera!

Hitta lite rost i dörrsidorna, men inte så farligt, detta fixas till i vinter.

Under ser den riktigt bra ut!

Hjulhusen va lite av en besvikelse, där fanns det lite rost, men inte värre än att det går att fixa till, klaga på detta. Han skicka nya plåt delar efter att jag skickat bilder. Mycket bra av säljaren.(o så lova han att jag skulle få betalt för rost lagningen) som sagt återstår att se detta.

kromet på bilen va inte bra på alla ställena, man får byta ut lite då och då!

Bromsarna tycker jag va lite hårda, men troligen pga den har ju ståt stilla ett tag nu, få se vad som händer efter lite körning.

Som lite plåster på såret av rost i hjulhusen, som han dyrt sa att det hade han inte sätt, så skickar han ett skivbroms set som jag ville köpa, detta bjöd han på, men det sved lite tyckte han(gick på ca 10000kr)

Så går den bara igenom besiktningen så är jag nöjd, Lite orolig för ljud nivån kanske men enligt decibel metaren som jag testa så va det bara 93 decibel! Tror det får vara 104 som max.

Så nu skickas min andra mustang från USA, det är oxå en Sprint B från 1968 fast Röd, packat till tak med reservdelar m.m.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ush nu har man varit på registreringsbesiktning också! o det vill jag säga det va inge roligt allt, tyvärr hitta dom massa saker som måste fixas till! åter kommer i denna historia!

Link to comment
Share on other sites

Ush nu har man varit på registreringsbesiktning också! o det vill jag säga det va inge roligt allt, tyvärr hitta dom massa saker som måste fixas till! åter kommer i denna historia!

Beklagar :roll: ... Nu vet du iallafall vad som måste göras, om det nu kan vara till nån tröst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...