bjope45 Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Som rubriken lyder...www.c1pulleys.comHar någon handlat prylar av ovanstående shop?Erfarenheter, leveranstider???Skall köpa ett komplett "pulley kit" till 351 cleveland.Tacksam för input!!/Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Jag har hört bättre saker om deras grejjer än March. Tyvärr köpte jag March pulleys, vilket jag ångrar väldigt mycket nu. Skruvar saknas, fästen passar inte och det värsta av allt är att vi har nu fått spendera en helg till att försöka mäta upp och få ordning på fästena men det är ett helsike. Är minst en helg till där för att få det att fungera utan att remmarna klättrar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjope45 Posted April 17, 2012 Author Report Share Posted April 17, 2012 Stort tack Mike, Har just det problemet att remmen till a/c och servo klättrar av. Problemet är Griffin kylen som har utloppet nedtill på förarsidan. Slangen kommer i vägen för styrservoremmen.Svårt att se om styrservot sitter högre på C-ones kit....Hmmm får nog ringa dem och kolla..(har du förslag till lösning lyssnar jag gärna)/BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FastMagnus Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Jag svetsade om mitt utlopp i kylet sen var det inga problem då fick jag rätt marginal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjope45 Posted April 19, 2012 Author Report Share Posted April 19, 2012 Tack för det Magnus. Har fått samma råd från annat håll här i Sthlm, så det blir nog det som gäller istället för att köpa nya grejor./Björn 8-)Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Stort tack Mike, Har just det problemet att remmen till a/c och servo klättrar av. Problemet är Griffin kylen som har utloppet nedtill på förarsidan. Slangen kommer i vägen för styrservoremmen.Svårt att se om styrservot sitter högre på C-ones kit....Hmmm får nog ringa dem och kolla..(har du förslag till lösning lyssnar jag gärna)/BjörnSent from my iPhone using TapatalkVet inte riktigt hur du menar med att slangen kommer ivägen, men går det inte att byta slang som går lite annorlunda? Går slangen i remmen medans motorn snurrar? Är inte helt lätt att få allt rakt så att remmarna slutar klättrar, blir tokig på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts