Jump to content

Recommended Posts

Jag har en 289:a.

Frågan kan va dum, men spelar det någon roll var man börjar att räkna på fördelarlocket?

Man drar ju upp motorn till nollan och börjar där med ettan, eller hur?

Jag har hållit på och trälat med tändningen och lyckas inte få motorn att gå vettigt.

Jag kanske är i fel ände och rotar, det kanske är bränslet jag ska kolla.

Det sitter en ny Edelbrock förgasare på ett Edelbrock Performer RPM insug. Kammen som sitter i vet jag inte fabrikat på men ska enligt trovärdig uppgift va` lite vassare än original.

Hej.

Du måste alltid veta var du har 1ans stift och

hur du ställt vevaxeln för att få rätt tändföljd. :?

Märkningen på vevaxeln kommer alltid upp två gånger

per helt motorvarv, detta gör att du faktiskt kan montera

fördelaren ett halv varv fel. :shock:

När du vridit motorn till märkningen och rotorn i fördelaren

pekar sett framifrån till höger snet upp mot förarplats då

är du på rätt väg för att hitta 1ans plats på fördelarlocket.

Detta gäller bara om du inte har lyft fördelaren från

original monteringen. :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...