dansor June 8, 2004 Report June 8, 2004 Jag har en 289:a. Frågan kan va dum, men spelar det någon roll var man börjar att räkna på fördelarlocket?Man drar ju upp motorn till nollan och börjar där med ettan, eller hur?Jag har hållit på och trälat med tändningen och lyckas inte få motorn att gå vettigt.Jag kanske är i fel ände och rotar, det kanske är bränslet jag ska kolla.Det sitter en ny Edelbrock förgasare på ett Edelbrock Performer RPM insug. Kammen som sitter i vet jag inte fabrikat på men ska enligt trovärdig uppgift va` lite vassare än original. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 8, 2004 Report June 8, 2004 Hej.Du måste alltid veta var du har 1ans stift ochhur du ställt vevaxeln för att få rätt tändföljd. Märkningen på vevaxeln kommer alltid upp två gånger per helt motorvarv, detta gör att du faktiskt kan monterafördelaren ett halv varv fel. När du vridit motorn till märkningen och rotorn i fördelaren pekar sett framifrån till höger snet upp mot förarplats då är du på rätt väg för att hitta 1ans plats på fördelarlocket.Detta gäller bara om du inte har lyft fördelaren frånoriginal monteringen. :wink: Citera
Recommended Posts