Jump to content

Lite frågor om Mustang 06 -v6


Recommended Posts

Halloj

Har inte haft min mustang så länge men det har redan dykt upp ett par frågor.

1 skall byta bromsar fram, det ser inte så knepigt ut, är det något jag bör tänka på, har bytt bromsar ett flertal gånger innan på andra bilar men inte på en jänkebil.

2 Vart hittar jag belägg i Örebro, eller måste man beställa från nätet.

3 Instruktionsbok/servicebok! Vart kan jag lättast köpa en. Har hittat en på nätet i pdf men den gick inte att skriva ut.

4 Skall cabben behandlas på något sätt, skall man underhålla motorn eller delar på något sätt.

6 behöver ett färgstift, har givetvis koden, men vart vänder man sig? är det till en auktoriserad lackerare.

7 behöver få tag på nedre grillen, som förra ägaren losat. Tips vart köper jag den, eller är det någon som har en till salu?

Tacksam för hjälp

Ha det gött i helgen.

Link to comment
Share on other sites

Hej, här får du svar på dina frågor.

1. Du behöver inte tänka på nåt speciellt när det gäller bromsbyte fram. Om det gällde bak, är det en sak som du bör ha i åtanke.

2. Du kan beställa från grufmanbil.se eller mekonomen.

3. blocket.se Om du har tur, finns det kanske nån där som säljer boken. Har du kikat på denna länk? https://www.fleet.ford.com/maintenance/maintenance_schedules/Getymm.asp

4. Det finns medel att köpa för att vårda cabben med. Kika på tillbehörsbutik som säljer bilvård eller liknande. Gör regelbunden service inkl oljebyte.

5. Färgstift finns hos grufmanbil.se

6. blocket.se eller lägg in annons under rubriken *köpes* här på forumet om du vill ha en begagnad grill.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...