peterv8 Posted May 19, 2012 Report Share Posted May 19, 2012 Om alla inte vet och tänker vad en MG kille gör här så är det för att denna bil har en Mustang motor, 4,6 SOHC V8.:-)Ibland funderar jag på ett kitt på min MG men det stora problemet är väl bilprovningen? Jag har ingen lust att montera av det var gång man skall till SBP.Den enda kompressorn som passar på min bil för att det är en MG är Kenne Bells och den går ju inte att gömma undan så lätt.Ringde JMtech i Stockholm som säljer det men dom hade inget bra svar på min fråga. Har någon monterat ett kitt och fått det godkänt? Hur svårt är det?Ett tag tänkte jag på ett lustgas kitt men det känns inte så säkert, har tittat på för många fails på youtube.:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macattac Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Är det en xpower du har? Cool bil i så fall.Men, lustgas kan du skjuta utan problem om du gör det rätt. Monterar du korrekt, har rätt tryck i flaska, rätt tune samt window switch och pressure control. Så att systemet slår ifrån om det inte blir rätt AFR. Titta på exempelvis moddedmustangs.com, oerhört många som skjuter gas om och om igen utan problem. Om det var så skadligt för bilarna skulle man inte använda det proffesionellt. Dessutom, om det är en xpower du har, så kunde man ju få den med lustgas från fabrik.Kolla även på freddans bil här och bilderna när han tog isär sitt första block. Han hade skjutit en hel del gas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterv8 Posted May 27, 2012 Author Report Share Posted May 27, 2012 Är det en xpower du har? Cool bil i så fall.Men, lustgas kan du skjuta utan problem om du gör det rätt. Monterar du korrekt, har rätt tryck i flaska, rätt tune samt window switch och pressure control. Så att systemet slår ifrån om det inte blir rätt AFR. Titta på exempelvis moddedmustangs.com, oerhört många som skjuter gas om och om igen utan problem. Om det var så skadligt för bilarna skulle man inte använda det proffesionellt. Dessutom, om det är en xpower du har, så kunde man ju få den med lustgas från fabrik.Kolla även på freddans bil här och bilderna när han tog isär sitt första block. Han hade skjutit en hel del gas.Det är tyvärr ingen Xpower men en MG ZT260.Lustgas är tyvärr inget som jag vågar mig på även om det skall vara rätt så säkert.Jag hade hoppats att det finns några här som kompressormatat sin mustang och fått den genom bilprovningen som kunde ge mig lite tips och tricks hur dom har gjort.:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrv8 Posted May 27, 2012 Report Share Posted May 27, 2012 Edelbrock E-Force kompresorkit.Är det inget av dom som passar på din? Syns ju knappt efter installation att kompressorn sitter där.Med vänlig hälsning,MrV8Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterv8 Posted May 28, 2012 Author Report Share Posted May 28, 2012 Edelbrock E-Force kompresorkit.Är det inget av dom som passar på din? Syns ju knappt efter installation att kompressorn sitter där.Med vänlig hälsning,MrV8Sent from my iPad using Tapatalk HDDen såg bra ut, man ser knappt själva kompressorn.:-)Insuget sitter på fel ställe men det borde gå att lösa.Tack för tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.