Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

  • 5 months later...

Ni har ju sluppit mig länge nu, men är lite frustrerad. Monterade min delade bakruta för några år sen och räknade nog med att det skulle vara bra kvalitet på grejor från KEE TOP, men nu har silikongångjärnet börja spricka. Var i kontakt med KEE om det fanns som reservdel, men fick svaret att det inte går att reparera, bara att köpa ny bakdel. Jag ger mig inte måste försöka reparera, inte för pengarnas skull, men så nära infarkt som jag var när det monterades vill jag inte uppleva igen på ett tag/Leif

2016-01-14 18.28.35.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Hej alla entusiaster

Nu är det exakt ett år sen jag gjorde nåt inlägg här och har ju inte förklarat hur det blev med gångjärnet på bakrutan.

Fixades i somras med hjälp av en 2 mm EPDM förstärkt gummiduk, primer och Loctite för just gummi. Än så länge håller det.

Har inte övergett er helt här är ofta ute och kikar vad som händer här.

En liten bild på vad jag har för stolleobjekt nu

Nu är det bara vänta ett par månader tills vi kan ta ut våra mussar

Vi ses och hörs

Leif

 

DSC05925.JPG

DSC05830.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rost, vad är det ?

Nä skämt o sido tror ni har haft mer av den varan än jag hade, men tack för den snälla kommentaren, bara synd att ni fått uppleva den fina passformen på nya delar ni också, tyvärr är det bättre att försöka laga originaldelar så långt det går eller tillverka själv, ni har gjort ett kanon jobb :)

Leif

 

Link to comment
Share on other sites

Leif vi har lite andra problem oxå med elen ! 

Har du koll på den ?

vi har kopplat in all el på vår mustang nu och allt funkar. Men inte riktigt som det ska !

vi har ström till alla lyse tut fläkt o stereo även om nyckeln är avstängd

Vi har ström i all lägen. Även när jag kopplar bort tandlåset.

allt funkar bäst när den står i noll läg står den i run så går curtesy lights med i blinkers ??

 

har mätt så vi har bara spänning in från motorrum på den gul/svarta 

men på tändlås har jag ström på både gul och svartgrön - den som sitter i mitten hela tiden.

Vet inte hur det var innan för vi hade inte igång bilen innan renovering 

funderat lite på lys switchen ?   

 
Link to comment
Share on other sites

Tyvärr Jocke har ingen aning om var och när det ska vara ström, men släng ut en fråga på forumet det finns många här som är jätteduktiga och som kan ge ett riktigt svar, får du inget svar kan jag mäta på min ponny :)

Leif

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Japp C4 som gett upp, utan förvarning ville inte 2:ans vara med utan hoppade över till 3:an, konstigt nog gick det framåt i alla fall, som sagt var tur att det var på hemmaplan, nu blir det att skruva så ögona blör :)

Leif

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tyvärr vanligt särskilt om man satt i ett shiftkit eller annan servo
Även nya band är sämre än Ford

Jag svetsförstärker alltid infästning precis där ditt fäste gått av.
Original är bara "presssvetsat" och är bara en snabb metod

Link to comment
Share on other sites

Tusen tack för det tipset Per låter som ett klokt förslag att få till en förstärkning så det inte händer igen.

Har beställt nya delar i dag, så nu är det bara att få ur lådan och plocka isär.

Leif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har kört och njutit i 5 år, nu är det dags för nåt annat att köra med. Känner att bilen går i från mig och får inte  inspirationen att komma tillbaka att fixa de smådetaljerna som alltid måste åtgärdas på våra gamlingar. Vill bara tacka för all stöttning som jag fått under renoveringstiden här på forumet, utan den hade jag nog inte orkat genomföra hela bygget. Bilen står hos en bilförmedlare så vi får se hur det går. Tro inte att ni kommer undan jag kommer att följa era projekt så jag vet att ni sköter er 🙂

Tack igen

Leif/Turbo57

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...