Jump to content

Featured Replies

• Svar 693
  • Visingar 120,3k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Lars Oscarsson cmc383
    Lars Oscarsson cmc383

Hej. Hemma från Rättviksveckan, dator bortkopplad och jag tillkopplad för att ta in intryck från bilar som rullar förbi, ser att du kommit ännu en bit. Du har tydligen en del kvar av tålamod, det b

• Lite justeringar behövs. Tusen tack igen Pools för dina fina bilder som du skickade. Varit i Vårgårda för en kontakt med SFRO och han ska skriva ett intyg om att det är ett ändrat fordon från original

• Det är den korta längden på styrstaget som oroar mig mest:confused:. Har inte mätt totalängden på kuggstången än men slaglängden är 90 mm åt varje håll,min skiss kan nog förvilla lite eftersom damaske

Posted Images

• Author
comment_131588

Toppen Lars, då vet jag hur trådarna ska vara på sitsen. Det är nog som du sa om minnet men jag har bytt ut en gamla mot rostfri svetstråd, och format efter den gamla(den satt botten, ryggstödets tråd hade samma form, det som saknas nu är längsgående trådar uppåt och framåt och då blir det väl inte så spänt som det blev nu, tack igen får göra ett nytt försök i morgon:thumbup:/Leif

• Author
comment_131604
post-6663-144839359437_thumb.jpgTack igen Lars, det var inte så illa som det såg ut i går(hade satt en ring för mycket i tvärtråden), blir väl kanske inte hundra men lite handpåläggning borde rätta till det mesta hoppas jag. Skillnaden mellan proffs och amatör, jag har lyckats göra slut på 250 hogringar med en stol kvar+ att det saknas ett 10 tal till den här sitsen:oops:. Örebro agentur har ju fler så det är väl inte så mycket att gråta över/Leif
  • Author
comment_131611

Det var en snäll kommentar Micke. Jag har inte heller gjort nåt sånt här förut, men hade jag inte vågat prova skulle nog inte mitt projekt överhuvud taget aldrig ha startats. Men det är skönt att det finns backup både här i forumet och på nätet, så utan skyddsnät tycker jag inte att det är när man slänger sig på helt nya grejor. Hoppas den här tråden kan ge nån som läser att om man ger sig f_n på det, så går det att fixa det mesta själv:--/Leif

comment_131756

Hej.

Typiskt cab stolar, dom behöver alltid ses över, brister eller rostar ofantligt mycket mer

än HT o FB.

Förklaring behövs nog inte, men för de som undrar, så står cab stolar ute hela året

och HT-FB stolar står inne.

Kom ihåg det där med ståltrådar som sitter annorlunda, alltså som på bilden jag

skickade tidigare (Ponyklädsel) och 1967 är samma.:thumbup:

• Author
comment_132097

post-6663-144839368081_thumb.jpg

Jag tryckte ihop lagerröret för lite när det tillverkades och hann inte fixa i somras:oops:, men nu är det åtgärdat så då behöver jag inte reta mig på det längre. Första fjädern på plats, nu ska allt på högersidan "bara" monteras tillbaka igen:arrow:/Leif

post-6663-144839367768_thumb.jpg

post-6663-144839367786_thumb.jpg

post-6663-144839367801_thumb.jpg

post-6663-144839368059_thumb.jpg

post-6663-144839368071_thumb.jpg