turbo57 November 11, 2013 Author Report November 11, 2013 Tack för tipsen Lars, då vet jag hur det ska se ut när det är färdigt:thumbup:/Leif Citera
turbo57 November 11, 2013 Author Report November 11, 2013 Trevligare att hålla på med utan rost. Hjälp Lars, det här känns inte bra. Frågan är vad det är för fel, hogringar satta på mitttråden, men tog bort en framför på den längsgående. Hjälpte inte som synes:confused:/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 11, 2013 Report November 11, 2013 Hej.Det är just detta som oftast händer, man tar isär och sedan säger minnetingenting tyvärr, inget att skämmas för.Vad jag ser så är det ryggens båge som sitter i botten på stolsits, det kanske klarnar när du fått bilder från mig. Citera
turbo57 November 11, 2013 Author Report November 11, 2013 Toppen Lars, då vet jag hur trådarna ska vara på sitsen. Det är nog som du sa om minnet men jag har bytt ut en gamla mot rostfri svetstråd, och format efter den gamla(den satt botten, ryggstödets tråd hade samma form, det som saknas nu är längsgående trådar uppåt och framåt och då blir det väl inte så spänt som det blev nu, tack igen får göra ett nytt försök i morgon:thumbup:/Leif Citera
turbo57 November 12, 2013 Author Report November 12, 2013 Tack igen Lars, det var inte så illa som det såg ut i går(hade satt en ring för mycket i tvärtråden), blir väl kanske inte hundra men lite handpåläggning borde rätta till det mesta hoppas jag. Skillnaden mellan proffs och amatör, jag har lyckats göra slut på 250 hogringar med en stol kvar+ att det saknas ett 10 tal till den här sitsen:oops:. Örebro agentur har ju fler så det är väl inte så mycket att gråta över/Leif Citera
mhdin November 12, 2013 Report November 12, 2013 Det är starkt jobbat Leif, jag har aldrig försökt mig på såna operationer. Citera
turbo57 November 13, 2013 Author Report November 13, 2013 Det var en snäll kommentar Micke. Jag har inte heller gjort nåt sånt här förut, men hade jag inte vågat prova skulle nog inte mitt projekt överhuvud taget aldrig ha startats. Men det är skönt att det finns backup både här i forumet och på nätet, så utan skyddsnät tycker jag inte att det är när man slänger sig på helt nya grejor. Hoppas den här tråden kan ge nån som läser att om man ger sig f_n på det, så går det att fixa det mesta själv:--/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 13, 2013 Report November 13, 2013 Jag måste säga det igen, DU ÄR S-IT duktig, Leffe. Citera
turbo57 November 13, 2013 Author Report November 13, 2013 :oops:Som sagt var, kan man få hjälp av kunnigt folk, ingen nämnd ingen glömd, så kommer man framåt lite i taget:arrow:/Leif Citera
turbo57 November 17, 2013 Author Report November 17, 2013 Förarstolens skick är inte så mycket bättre än passagerarstolen:p/Leif Citera
turbo57 November 20, 2013 Author Report November 20, 2013 Det var trevligt att träffa klubbmedlemmar i Skara igår, även om det säkert blir trevligare nästa år när bilarna är med:thumbup:/Leif Citera
turbo57 November 21, 2013 Author Report November 21, 2013 Det ser ut som det finns olika utförande på hur trådarna i sitsarna är dragna. Synd att tipset med effektivare badvatten kom lite för sent, om jag inte har missat nåt är det här det sista som är så rostigt att det måste badas:cool:/Leif Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 22, 2013 Report November 22, 2013 Hej.Typiskt cab stolar, dom behöver alltid ses över, brister eller rostar ofantligt mycket mer än HT o FB.Förklaring behövs nog inte, men för de som undrar, så står cab stolar ute hela åretoch HT-FB stolar står inne.Kom ihåg det där med ståltrådar som sitter annorlunda, alltså som på bilden jagskickade tidigare (Ponyklädsel) och 1967 är samma. Citera
turbo57 November 22, 2013 Author Report November 22, 2013 Aha Lars, det var alltså där pudelns kärna är, toppen blir en komplettering på det här sätet också:thumbup:/Leif Citera
fredrik.mickelsson November 28, 2013 Report November 28, 2013 Nu har jag hittat på din tråd också. Det ser ut som du ligger i duktigt! Du gör ett riktigt toppen jobb! Citera
turbo57 November 28, 2013 Author Report November 28, 2013 Bugar och tackar Fredrik, får vi bara tillbaka gnistan både du och jag så blir det säkert färdigt nån gång:thumbup:/Leif Citera
fredrik.mickelsson November 28, 2013 Report November 28, 2013 För att inte vara nå inspirerad så tycker jag att du verkar få mycket gjort endå, måste gå i ett fasligt tempo då när du väl är inspirerad :-) Citera
turbo57 November 28, 2013 Author Report November 28, 2013 Jo tack det har gått undan bra förut, men den riktiga gnistan försvann i hop med den första besiktningen(sjukt, för det är ju löst), men jag kommer igen snart hoppas jag, nu tar vi nya tag Fredrik/:wave: Leif Citera
turbo57 December 1, 2013 Author Report December 1, 2013 Har jag inte missat nån del borde det här vara de sista bitarna som har fått sitt "stålbad"(Det är inte värt att ropa hej än, sa ju likadant om rosten på karossen och där kom det fram på ett antal andra ställen):shh:/Leif Citera
Anders Lindström December 1, 2013 Report December 1, 2013 Starkt jobbat Leif! De sista delarna..... har en slutgitlig ton....har du hittat nått nytt projekt än eller..? Citera
turbo57 December 1, 2013 Author Report December 1, 2013 Nu får du väl ändå ge dig Anders, tycker du inte att jag har så det räcker, har ju två projekt som är långt ifrån färdiga, när det är badat ska det torkas och sen ska det dit igen, puh:crazy:/Leif Citera
Anders Lindström December 1, 2013 Report December 1, 2013 Nu får du väl ändå ge dig Anders, tycker du inte att jag har så det räcker.....Nu ja Du har en fantastisk energi Leif så jag funderade bara om du kan sätta dig i gungstolen och eventuellt börja gunga efter tre veckor eller om det ev börjar rycka i skruvarkroppen..? Citera
turbo57 December 1, 2013 Author Report December 1, 2013 Fasen också , det skulle man kanske prova. Införskaffa en gungstol(givetvis med visst renoveringsbehov)sitta och rulla tummarna först åt ena hållet och sen åt andra och se om det blir nån klåda:cool:/Leif Citera
Anders Lindström December 1, 2013 Report December 1, 2013 (redigerad) ..... Införskaffa en gungstol(givetvis med visst renoveringsbehov)....Jag vilar min sak! (eehhh typ.. I rest my peace?? )EDIT borde kanske vara ... I rest my case... case , Peace = sak ? Ändrade %s av %s (%s) Citera
turbo57 December 8, 2013 Author Report December 8, 2013 Jag tryckte ihop lagerröret för lite när det tillverkades och hann inte fixa i somras:oops:, men nu är det åtgärdat så då behöver jag inte reta mig på det längre. Första fjädern på plats, nu ska allt på högersidan "bara" monteras tillbaka igen:arrow:/Leif Citera
Recommended Posts