Jump to content

Recommended Posts

post-6663-14483935925_thumb.jpgTrevligare att hålla på med utan rost. Hjälp Lars, det här känns inte bra. Frågan är vad det är för fel, hogringar satta på mitttråden, men tog bort en framför på den längsgående. Hjälpte inte som synes:confused:/Leif

post-6663-144839359245_thumb.jpg

Toppen Lars, då vet jag hur trådarna ska vara på sitsen. Det är nog som du sa om minnet men jag har bytt ut en gamla mot rostfri svetstråd, och format efter den gamla(den satt botten, ryggstödets tråd hade samma form, det som saknas nu är längsgående trådar uppåt och framåt och då blir det väl inte så spänt som det blev nu, tack igen får göra ett nytt försök i morgon:thumbup:/Leif

post-6663-144839359437_thumb.jpgTack igen Lars, det var inte så illa som det såg ut i går(hade satt en ring för mycket i tvärtråden), blir väl kanske inte hundra men lite handpåläggning borde rätta till det mesta hoppas jag. Skillnaden mellan proffs och amatör, jag har lyckats göra slut på 250 hogringar med en stol kvar+ att det saknas ett 10 tal till den här sitsen:oops:. Örebro agentur har ju fler så det är väl inte så mycket att gråta över/Leif

Det var en snäll kommentar Micke. Jag har inte heller gjort nåt sånt här förut, men hade jag inte vågat prova skulle nog inte mitt projekt överhuvud taget aldrig ha startats. Men det är skönt att det finns backup både här i forumet och på nätet, så utan skyddsnät tycker jag inte att det är när man slänger sig på helt nya grejor. Hoppas den här tråden kan ge nån som läser att om man ger sig f_n på det, så går det att fixa det mesta själv:--/Leif

post-6663-144839362662_thumb.jpgDet ser ut som det finns olika utförande på hur trådarna i sitsarna är dragna. Synd att tipset med effektivare badvatten kom lite för sent, om jag inte har missat nåt är det här det sista som är så rostigt att det måste badas:cool:/Leif

post-6663-144839362651_thumb.jpg

Hej.

Typiskt cab stolar, dom behöver alltid ses över, brister eller rostar ofantligt mycket mer

än HT o FB.

Förklaring behövs nog inte, men för de som undrar, så står cab stolar ute hela året

och HT-FB stolar står inne.

Kom ihåg det där med ståltrådar som sitter annorlunda, alltså som på bilden jag

skickade tidigare (Ponyklädsel) och 1967 är samma.:thumbup:

Jo tack det har gått undan bra förut, men den riktiga gnistan försvann i hop med den första besiktningen(sjukt, för det är ju löst), men jag kommer igen snart hoppas jag, nu tar vi nya tag Fredrik/:wave: Leif

post-6663-144839364478_thumb.jpgHar jag inte missat nån del borde det här vara de sista bitarna som har fått sitt "stålbad"(Det är inte värt att ropa hej än, sa ju likadant om rosten på karossen och där kom det fram på ett antal andra ställen):shh:/Leif

post-6663-144839364433_thumb.jpg

post-6663-14483936446_thumb.jpg

Nu får du väl ändå ge dig Anders, tycker du inte att jag har så det räcker, har ju två projekt som är långt ifrån färdiga, när det är badat ska det torkas och sen ska det dit igen, puh:crazy:/Leif

Nu får du väl ändå ge dig Anders, tycker du inte att jag har så det räcker.....

Nu ja ;)

Du har en fantastisk energi Leif så jag funderade bara om du kan sätta dig i gungstolen och eventuellt börja gunga efter tre veckor eller om det ev börjar rycka i skruvarkroppen..? :wave:

Fasen också , det skulle man kanske prova. Införskaffa en gungstol(givetvis med visst renoveringsbehov)sitta och rulla tummarna först åt ena hållet och sen åt andra och se om det blir nån klåda:cool:/Leif

post-6663-144839368081_thumb.jpg

Jag tryckte ihop lagerröret för lite när det tillverkades och hann inte fixa i somras:oops:, men nu är det åtgärdat så då behöver jag inte reta mig på det längre. Första fjädern på plats, nu ska allt på högersidan "bara" monteras tillbaka igen:arrow:/Leif

post-6663-144839367768_thumb.jpg

post-6663-144839367786_thumb.jpg

post-6663-144839367801_thumb.jpg

post-6663-144839368059_thumb.jpg

post-6663-144839368071_thumb.jpg