turbo57 August 21, 2015 Author Report August 21, 2015 Härligt, besiktning avklarad nu kan vi köra 2 år till utan att skämmas och inte behöva skruva mer än nödvändigt:D/Leif Citera
turbo57 August 21, 2015 Author Report August 21, 2015 NJA, öka co halt lite och lägga åt bromsarna i bak men det är inget att gråta över, det är ändå godkänt utan återbesök:D/Leif Citera
Anders Lindström August 22, 2015 Report August 22, 2015 Härligt, besiktning avklarad nu kan vi köra 2 år till utan att skämmas och inte behöva skruva mer än nödvändigt:D/LeifGrattis kompis!! Skönt att ha 2 års paus till nästa besiktning ;-) Citera
turbo57 January 25, 2016 Author Report January 25, 2016 Ni har ju sluppit mig länge nu, men är lite frustrerad. Monterade min delade bakruta för några år sen och räknade nog med att det skulle vara bra kvalitet på grejor från KEE TOP, men nu har silikongångjärnet börja spricka. Var i kontakt med KEE om det fanns som reservdel, men fick svaret att det inte går att reparera, bara att köpa ny bakdel. Jag ger mig inte måste försöka reparera, inte för pengarnas skull, men så nära infarkt som jag var när det monterades vill jag inte uppleva igen på ett tag/Leif Citera
turbo57 January 25, 2017 Author Report January 25, 2017 Hej alla entusiaster Nu är det exakt ett år sen jag gjorde nåt inlägg här och har ju inte förklarat hur det blev med gångjärnet på bakrutan. Fixades i somras med hjälp av en 2 mm EPDM förstärkt gummiduk, primer och Loctite för just gummi. Än så länge håller det. Har inte övergett er helt här är ofta ute och kikar vad som händer här. En liten bild på vad jag har för stolleobjekt nu Nu är det bara vänta ett par månader tills vi kan ta ut våra mussar Vi ses och hörs Leif Citera
Joachimflygare February 26, 2017 Report February 26, 2017 Shit! Du har gjort ett gediget jobb du med:). Kul att se. En massa rost, ser att vi inte var de enda med kilovis med rost i stället för plåt. Men tur att plåten är ganska tjock så lätt svetsat ser riktigt fint ut Citera
turbo57 February 26, 2017 Author Report February 26, 2017 Rost, vad är det ? Nä skämt o sido tror ni har haft mer av den varan än jag hade, men tack för den snälla kommentaren, bara synd att ni fått uppleva den fina passformen på nya delar ni också, tyvärr är det bättre att försöka laga originaldelar så långt det går eller tillverka själv, ni har gjort ett kanon jobb :) Leif Citera
Joachimflygare February 26, 2017 Report February 26, 2017 Leif vi har lite andra problem oxå med elen ! Har du koll på den ? vi har kopplat in all el på vår mustang nu och allt funkar. Men inte riktigt som det ska ! vi har ström till alla lyse tut fläkt o stereo även om nyckeln är avstängd Vi har ström i all lägen. Även när jag kopplar bort tandlåset. allt funkar bäst när den står i noll läg står den i run så går curtesy lights med i blinkers ?? har mätt så vi har bara spänning in från motorrum på den gul/svarta men på tändlås har jag ström på både gul och svartgrön - den som sitter i mitten hela tiden. Vet inte hur det var innan för vi hade inte igång bilen innan renovering funderat lite på lys switchen ? Citera
turbo57 February 27, 2017 Author Report February 27, 2017 Tyvärr Jocke har ingen aning om var och när det ska vara ström, men släng ut en fråga på forumet det finns många här som är jätteduktiga och som kan ge ett riktigt svar, får du inget svar kan jag mäta på min ponny :) Leif Citera
Joachimflygare February 27, 2017 Report February 27, 2017 Ok ja tack så länge Leif. Ska felsöka lite i dag med. La ut en tråd på el forum . tänkte oxa kolla neutral switch. För jag kan starta i alla lägen kanske är något där som gör att den levererar ström hela tiden ! Citera
Joachimflygare February 27, 2017 Report February 27, 2017 Fixade problemet med elen idag ! Jord fel .Nu är det bara tank mätaren kvar. Men läste man kunde kortsluts kabeln vid armaturen. Så kan man utesluta mätaren om mätaren går i topp .Blir att testa i morgon Citera
turbo57 February 28, 2017 Author Report February 28, 2017 Härligt det går framåt hoppas du får ordning på neutralswitchen oxo för den måste ju funka. :) Leif Citera
turbo57 June 14, 2017 Author Report June 14, 2017 Visst är livet härligt , tur att detta inte hände när man var långt hemifrån med husvagn efter,främre bandet gått av :) Leif Citera
Joachimflygare June 14, 2017 Report June 14, 2017 Ser inte så kul ut det där ! Nu när sommarn närmar sig. Men Det löser du nog snart Slog det stopp eller vad hände ? Antar som sagt var det är c4an som gett upp ? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
turbo57 June 15, 2017 Author Report June 15, 2017 Japp C4 som gett upp, utan förvarning ville inte 2:ans vara med utan hoppade över till 3:an, konstigt nog gick det framåt i alla fall, som sagt var tur att det var på hemmaplan, nu blir det att skruva så ögona blör :) Leif 1 Citera
Per Berglund June 15, 2017 Report June 15, 2017 Tyvärr vanligt särskilt om man satt i ett shiftkit eller annan servo Även nya band är sämre än Ford Jag svetsförstärker alltid infästning precis där ditt fäste gått av. Original är bara "presssvetsat" och är bara en snabb metod Citera
turbo57 June 15, 2017 Author Report June 15, 2017 Tusen tack för det tipset Per låter som ett klokt förslag att få till en förstärkning så det inte händer igen. Har beställt nya delar i dag, så nu är det bara att få ur lådan och plocka isär. Leif Citera
turbo57 October 17, 2018 Author Report October 17, 2018 Har kört och njutit i 5 år, nu är det dags för nåt annat att köra med. Känner att bilen går i från mig och får inte inspirationen att komma tillbaka att fixa de smådetaljerna som alltid måste åtgärdas på våra gamlingar. Vill bara tacka för all stöttning som jag fått under renoveringstiden här på forumet, utan den hade jag nog inte orkat genomföra hela bygget. Bilen står hos en bilförmedlare så vi får se hur det går. Tro inte att ni kommer undan jag kommer att följa era projekt så jag vet att ni sköter er Tack igen Leif/Turbo57 Citera
Recommended Posts