Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

Jag vet ju att ni har rätt, Lasse och Micke och även lackeraren, men jag försöker övertyga honom om att det är en bil att använda, kommer aldrig bli nåt utställningsobjekt. Men han skiter fullständigt i vad jag tycker, så jag får ge mig:crazy:/Leif

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, lyssna på lackeraren annars kommer du missnöjd även om du får slita häcken av dig.

Det verkar vara en seriös lackare.

Han vet vad som blir bra även när du har lämnat bilen så måste han lägga på slipgrund och slipa hela krossen innan lack, minst en till två gånger.

Grabbens bil lackade jag i garaget och då fick vi tillbringa många timmar efter lackeringen (desto fler timmar innan lack) med vattenslip och polering innan vi var nöjda med resultatet, mest litet damm korn men vem f-n ger sig.

Slutresultatet är vad som räknas...

Kämpa på.

Link to comment
Share on other sites

Du har rätt det närmar sig.

Får se om det blir ettt nytt lager på vissa ställen av epoxi grunden efter slipning.

Lackeraren kommer att vara tydlig på denna punkt.

Som sagt, ge inte upp. Det kommer att bli riktigt bra.

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839407883_thumb.jpgSpacklat igen några småporer och dimmat med en kraftigt förtunnad svart enkomponent färg. Min nya kompis är lite mindre och klädd med 400 papper. Det blir en hel del slipa igen:crazy:/Leif

post-6663-14483940787_thumb.jpg

post-6663-144839407876_thumb.jpg

post-6663-144839407888_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839409669_thumb.jpgOlja och filter bytt, vatten påfyllt, batteriet på laddning så nu hoppas jag att Musse snart ska brumma igen och köras till lackeraren för de sista lagren med grundfärg och riktig lack:p/Leif

post-6663-144839409677_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-1448394140_thumb.jpgNu kom färgen mer till sin rätt i dagsljus. Tyvärr måste det till en ny framvagnsinställning(Musse skriker som en gris även på rak väg) eftersom jag bytt fjädrarna i fram. Behöver både camber och caster justeras efter fjäderbyte?:confused:/Leif

post-6663-144839413989_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...