turbo57 February 17, 2013 Author Report February 17, 2013 Konstigt att lite "kol" kan göra så mycket, för en kär kamrat är tillbaka i leken igen, det mesta är ju avklarat men det är skönt att veta att det som är kvar kan fixas av den "återfödda" Citera
turbo57 February 17, 2013 Author Report February 17, 2013 Det är ju så att jag eldar med ved, och tyvärr har jag kört ner huvudet i mustangen lite för mycket förra året så nu fick jag ägna mig åt lite vedkapning och klyvning för att få lite värme både i garaget och huset Citera
turbo57 February 19, 2013 Author Report February 19, 2013 Nu har vi fått den röda färgen bruten lite mörkare känns bättre, frugan har bestämmanderätt angående färgvalen, enda gången jag har lagt mig i den biten var när ett av barnbarnen tyckte att bilen skulle vara "lila med josa inredning":cool: Citera
bjope45 February 19, 2013 Report February 19, 2013 Hatten av för fantastiskt arbete!!!! Den röda kulören ser kanon ut, tycker jag! Hälsa barnbarnen att "jöd" är mycket snyggare än "dåsa".... ;-)Väldigt kul med alla bilder!!!//BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
turbo57 February 20, 2013 Author Report February 20, 2013 Tack, Björn för den positiva kommentaren och tur att inte barnbarnet fick välja färger:p Citera
turbo57 February 23, 2013 Author Report February 23, 2013 Idag har Putte Wannberg som jag kallar min "bilmentor" rivit lådan och börjat renovera, tyvärr slog det stopp eftersom drevet till parkläget är skadat samt kickmekanismen invändigt och utvändigt är skrot,ringarna till oljepumpen var för stora. (Han påstod att det 40 år sen som han renoverade en så här gammal låda men det tror jag inte på) Citera
turbo57 February 26, 2013 Author Report February 26, 2013 Tack igen mats cmc 1697 för beteckningen på lagren Citera
Anders Lindström February 26, 2013 Report February 26, 2013 [ATTACH=CONFIG]24429[/ATTACH]Snyggt!Här kommer en som mätte å mätte men satte för lågt scoop så.......han satte ett scoop till ovanpå det första... Citera
turbo57 February 27, 2013 Author Report February 27, 2013 Plats för storbildstv Anders, givetvis inte felmätt:confused: Citera
Anders Lindström February 27, 2013 Report February 27, 2013 Plats för storbildstv Anders, givetvis inte felmätt:confused:Det är ju bra att han kan se TV, Leif! För vägen den ser han nog knappast.... . Kanske har en backkamera fram så han kan köra via TVn Citera
turbo57 February 27, 2013 Author Report February 27, 2013 Där har du givetvis det rätta svaret, tänkte inte på det:cool: Citera
Johan HT-66 March 2, 2013 Report March 2, 2013 Med tempot på din renovering, är det tänkt att bilen ska rulla sommaren 2013? Mkt bra jobbat, blir som "ny"!! mvh Johan Citera
turbo57 March 2, 2013 Author Report March 2, 2013 Tack för den snälla kommentaren Johan, än har jag inte gett upp om att rulla i sommar men det är en dj. hel del jobb kvar innan det är färdigt, jag skrev ju tidigare i projektet ett rostlagningen var färdig, men jag hade förträngt bakkanten på vänsterskärmen+ att plåten under bakluckan är för dålig att rikta så det blir lite mer svetsjobb nya delar fick jag från VP igår (bilder kommer senare) Citera
turbo57 March 4, 2013 Author Report March 4, 2013 Fick min km skala idag tack igen Mats för tipset Citera
turbo57 March 6, 2013 Author Report March 6, 2013 Jobbar säkert bakvänt men det har sina orsaker. Bromsrör, bränslerör (framänden får jag böja färdigt när bilen är på rätt köl igen), handbromsvajer uppfäst. Avgassystem bara upphängt. Känns djäv... väldigt skönt att få börja bygga upp igen:D Citera
turbo57 March 7, 2013 Author Report March 7, 2013 Tyvärr gjorde jag ett fel beslut när plåtarna kom hem och kapade hela vägen men tyvärr är de efterpressade delarna passform inte 100 ,så det fick bli en liten återmontering Citera
Olsson026 CMC 2270 March 7, 2013 Report March 7, 2013 Ser bra ut det där.Skönt att vara klar med rosten förmodar jag.Passformenär inte alltid den bästa,nästan värt att behålla så mycket som möjligt av orginalplåten. Citera
turbo57 March 7, 2013 Author Report March 7, 2013 Tack för kommentaren Olsson , det är typiskt man ska göra ett felaktigt beslut när jag har bytt så mycket plåt tidigare på bilen och försökt spara så mycket som möjligt av den gamla plåten, jag borde ju ha lärt mig passformen på de nya delarna:oops: Citera
turbo57 March 9, 2013 Author Report March 9, 2013 Lite fler smått onödiga slipningar och lackeringar men det känns lite roligare att montera tillbaka när det är nymålat:p Citera
mhdin March 9, 2013 Report March 9, 2013 Det går ju inte o. sätta tillbaks halvdana grejer när resten blir så fint.Har du nån plan för när den ska lackas? Citera
turbo57 March 9, 2013 Author Report March 9, 2013 Tack Micke, planen var egentligen att den skulle lackats nu men tyvärr finns en del detaljer kvar i USA som jag vill ha med samtidigt till lack, så jag måste jobba lite "bakvänt" och montera så mycket som går innan lack, kan inte tappa tempo om det ska bli färdigt i år (innebär mer maskeringsjobb men det får jag ta), planen ligger kvar att allt invändigt och dolda ytor ska jag lacka själv så att nån riktig lackerare får lacka det utvändiga synliga, vi får väl se hur det blir, bara att fortsätta med galenskapen så länge det går:think: Citera
turbo57 March 10, 2013 Author Report March 10, 2013 Litet haveri att fixa (tyckte det högg lite), tar med draget till jobbet för helsvetsning Citera
Recommended Posts