Jump to content

bilder1966 cab


turbo57

Recommended Posts

[ATTACH=CONFIG]24605[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24606[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24607[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24608[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24609[/ATTACH]Eftersom jag knyckte Rickards ide med högtalarlådor innanför kickpanelerna får jag bort de här usla urtagen som var gjorda av nån tidigare ägare:thumbdown:

Oj läst igenom tråden nu. Gott tempo du har. Jag hoppas att du får provköra den till sommaren och njuta lite

Link to comment
Share on other sites

Jag får väl hoppas att det blir ett "klonk" och inte nåt skrapljud när dörrarna ska igen Anders, men det blir ett senare problem just nu vet jag inte om det blir renovering av styrväxel( finns ju kit på stangersite) eller försöka få tag i nån annan. Känns lite surt att behöva renovera när jag räknat med kuggväxel a la Janne J vad det lider, men det hinner jag inte i vår ( Är "palatset" klart snart) mvh Leif

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839265436_thumb.jpg

Svårt att hitta rätt svar? Knappast nån som är förvånad. I fortsättningen ska jag börja bära solglasögon när jag går i garaget.:cool: Första gångjärnet är färdigbadat och har fått ett par nya bussningar. /mvh Leif

post-6663-144839265409_thumb.jpg

post-6663-144839265413_thumb.jpg

post-6663-144839265422_thumb.jpg

post-6663-144839265425_thumb.jpg

post-6663-14483926543_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vi får väl hoppas det Anders, men det ska ju inte synas när det inte används så förhoppningsvis är det ingen som behöver ha ont av det finns där:roll:/Leif

Ingen ska bry sig i det :) . En kille i Umeå, Bostic, körde en repa på Pitepodden (dragrace strip) för 100 år sen ( eller typ 25...) med takräck med gatdäcken på OCH med husvagn!! Tror han avverkade 402 på kring 13 sekunder :P. Han hade kula på sin camaro å den gick som en kula.... ;)

EDIT: .."Ingen ska bry sig i det"... är dialektalt och betyder "Ingen ska bry sig OM det" :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tack för de tröstande orden Anders , jag la ut frågan om de vertikala hålen i balkarna i forumet på allfordmustang för länge sen och hälften av av svaren var att jag blev idiotförklarad som bara tänkte på ett drag på en mustangcab för det gick ju inte att belasta en sån utan att den gick i bitar(tror fan det de fäste ju draget i kofångaren eller ännu sämre) men några visade faktiskt att det fanns lite seriösare fastsättningar som är orginal(tror inte jag vill använda orginalinfästning), ska bara köpa monoflex krok och fäste men det får bli när sandlåten är på plats så höjden blir rätt

Link to comment
Share on other sites

Tack för de tröstande orden Anders , jag la ut frågan om de vertikala hålen i balkarna i forumet på allfordmustang för länge sen och hälften av av svaren var att jag blev idiotförklarad som bara tänkte på ett drag på en mustangcab för det gick ju inte att belasta en sån utan att den gick i bitar(tror fan det de fäste ju draget i kofångaren eller ännu sämre) men några visade faktiskt att det fanns lite seriösare fastsättningar som är orginal(tror inte jag vill använda orginalinfästning), ska bara köpa monoflex krok och fäste men det får bli när sandlåten är på plats så höjden blir rätt

Fästa draget the "american way" med "elsnörpex" (Hmmm vad kan det heta då... buntband?) är nog en rätt klen montering :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja du ligger i... Sj så blev det garaget för mig idag oxå, men..... Tog en översyn på bruksbilen ( SAABen), bytte av bromsbackar mm. Man får ju inte glömma bort bruksbilen då det ända är roligare att skruva Musse.

Imorgon blir det att jobba med bakaxeln till min Mussen.

Ska bli kul att se vad du lägger ut för bilder imorgon på vad du har hunnit fixat under söndagen. :)

/ Johan

Link to comment
Share on other sites

Jag byter utväxling å monterar diff :). Klumpen är klar, så imorgon ska jag börja med axel. Slipa rent å på med lite färg.

Har en xtra axel som jag fixar. Sen byter jag hela axeln i vår. Planer på att även montera skivbromsar fram då, har ett kitt ligger...

/ Johan

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839267134_thumb.jpgHoppas du får ordning på din bakaxel Johan. Här blev det bara montering av draget (ganska trångt på vänstersidan mellan tank och fjäder) samt nya bussningar i dörrgångjärnen (tyvärr är två av sprintarna för slitna så jag får svarva till ett par nya) Bruksbilen saaben verkar funka i alla fall, spjällhuset återmonterat och återställt. Ett par timmar på jobbet, fick hjälpa killen som håller på med kopplingarna för lastning av LNG gas till den första färjan i Östersjön som drivs med naturgas.

post-6663-14483926714_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-6663-144839270011_thumb.jpgÄntligen är bakre plåten borta, eftersom en proffsplåtis sa åt mig att det inte var lönt att lägga ner jobb på den gamla fick jag ge mig ( när jag tittar på den nya plåten förstår jag varför det inte var värt besväret att rikta som jag börjat med, det finns inte en rak linje på den gamla):crazy:

post-6663-144839270003_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
post-6663-144839276331_thumb.jpgFörsta dörren klar för ytbehandling, provat att tennspackla på några ställen som inte syns så mycket. Har varit lite lugnare på garagefronten en vecka, tappade lite av gnistan när jag fick reda på att containern med mina prylar som jag hade hoppats skulle komma nu i början av April inte kommer förrän i början av Maj. Sen kommer delarna som killen jag köpte bilen av har fått skaffa, eftersom de fattades vid leveransen, ca 14 dagar senare. Det här kommer att bli dj...ligt tight om det ska bli färdigt som tänkt. (Mitten Juni tänkt nu) .Nu står i alla fall karossen på sina 4 hjul i väntan transport till plåtslagaren:(/Leif

post-6663-144839276317_thumb.jpg

post-6663-144839276324_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...