knurr June 1, 2012 Report June 1, 2012 Hej!Har bilen ståendes hos en lackerare just nu som håller på med att slipa ner den inför lack. Han har upptäckt att en av bakskärmarna ser rent förjävlig ut ochatt den behöver bytas ut. Tittade runt på nätet igår och kunde inte hitta några bakskärmar till just 70 HT. Någon som har nån idé hur man löser det eller vet var man kan få tag på en? Tydligen såg de båda bakskärmarna olika ut dessutom. Den vänstra som det gäller var uppspacklad för att likna den högra. //Lena Citera
knurr June 1, 2012 Author Report June 1, 2012 Nu har vi pratat med vp-autoparts och lackeraren och bestämt oss att beställa bakskärm för cab. Funkar det bra så beställer vi en för höger också så det blir symmetriskt iaf. Trist när det inte verkar finnas någon riktig lösning. Citera
JohanT5 June 1, 2012 Report June 1, 2012 Hej.Bakskärmar till 70 cab är lika som 69 Ht+cab.70 HT har unika skärmar.Lättast att se skillnad är att 70HT inte har vecket bakom bakhjulet. Det har 69-70 cab.En bild på vecket: Citera
knurr June 1, 2012 Author Report June 1, 2012 Jo jag har förstått att de är olika, men frågan är om man kan få de att passa ändå. Det verkar inte finnas att få tag i till ht. Det enda jag hittar är att de vill sälja de som är till cab till ht också ex cj-ponyparts. Så jag tänkte att då borde det kanske gå att modifiera om den. I värsta fall har vi slängt pengarna i sjön men det borde gå att använda åtminstone en del. Tack för bilden, väldigt snygg bil. Citera
CMC-49 June 1, 2012 Report June 1, 2012 Det gör väl inget att vecket syns, ser väl bättre ut med än utan. Citera
knurr June 1, 2012 Author Report June 1, 2012 Ja är det bara ett veck som skiljer blir jag överlycklig. Som sagt funkar den på vänstra sidan så beställer vi en för högra för den var inte speciellt vacker heller. Citera
JohanT5 June 1, 2012 Report June 1, 2012 Tyvärr går vecket även ut på skärmförlängaren, så den är inte heller lika. Citera
knurr June 1, 2012 Author Report June 1, 2012 Jag ser det nu. Vi får nog vara kreativa på nåt sätt. Inte lätt när man inte hittar några alternativ. Man kanske kan klippa och klistra. Bilen kan bara bli bättre än vad den var när vi köpte den. Tänkte bara att det är bättre han får modifiera ny plåt än att stå och göra som alla andra före detta ägare gjort: spackla. Men det är bra du poängterar så jag får fundera hur vi ska lösa allt. Vill ju få ut den på vägen innan sommaren är slut. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 1, 2012 Report June 1, 2012 Hej.Så här är det, 69-70 cab har samma bakskärm förutom utag försidomarkering som är lite olika, som någon skrev så är just HT70bakskärm unik.Den s.k. coca cola flask formen togs bort på HT70 och det gör att HT69skärmen inte passar, b.l.a. så slutar den s.k. C-stolpen djupare inpå HT69 som gör att det finns en pressning kvar.Denna pressning finns på 69HT, 69-70 Cab och på 69-70 Sportsroofmen inte på 70HT.Men det går att ekonomilaga med skins från 69, kapa ur bitar ochlaga med, ja vet det känns surt att kapa i nya bitar. Citera
knurr June 2, 2012 Author Report June 2, 2012 Tack för infon. Det var lite det jag trodde. Vi har beställt ett skin från 70 cab så det får bli "klippa och klistra" då. Köper man begagnat om det överhuvudtaget finns så är det stor risk att den ser nästan lika dan ut som den som sitter känns det som. Citera
Recommended Posts