pools Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Hej!Är det någon som har det mjuka cabskyddet till en 04:a, och eventuellthar en bild på hur det ser ut? Jag frågar för en kompis räkning.Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björnski Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 Hejsan.Jag har gjort mig en "prototyp" av cab-skydd. Infästningen var ett problem. I ovankanten på ryggstödetfinns på -95'an finns en fals att trycka ned framkanten på skyddet detta har jag även försäkrat med två kardborr band i vardera sidan. Hela bak kanten av skyddet trycker jag in mellan gummilisten och cabben. I de främre hörnen har jag även där fäst med kardborrband. Runt kanterna på skyddet har jag gjort en ränna där jag stoppat in en nylonstång som är mycket böjlig och som trycker ut skyddet runt om. Sitter kvar i upp till 100 km/t (samma som de fabriksgjorda)Jag håller på att fundera ut en förbättring eftersom det för närvarande inte är särskilt vikbart.VhBjörn R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 Hej Björn!Tack för svaret, ska vidarebefordra det till min kompis.Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrv8 Posted July 2, 2012 Report Share Posted July 2, 2012 Vill du ha ett par bilder på hur originalet ser ut till en 96a tror det är precis samma till 04 då inredningen i slutet 90 talarna och början 2000 talarna ser lika dan ut.Har ett cabskydd till min jag kan fota om du vill.Även originalet är inte piggt på att vikas vilket gör det mycket svår transporterat när taket är på. Med vänlig hälsning,MrV8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted July 3, 2012 Author Report Share Posted July 3, 2012 Vill du ha ett par bilder på hur originalet ser ut till en 96a tror det är precis samma till 04 då inredningen i slutet 90 talarna och början 2000 talarna ser lika dan ut.Har ett cabskydd till min jag kan fota om du vill.Även originalet är inte piggt på att vikas vilket gör det mycket svår transporterat när taket är på. Med vänlig hälsning,MrV8Tack MrV8! Det vore bra med några bilder. Jag skickar dom vidare till min kompis i så fall.Problemet är just att det tar så mycket plats i skuffen när taket är på. Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrv8 Posted July 15, 2012 Report Share Posted July 15, 2012 Hej PoolsBilderna är mailade till dig.Lägger upp korten här med ifall någon mer vill bygga ett eget cab skydd.MvhMrV8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted July 15, 2012 Author Report Share Posted July 15, 2012 Tack så mycket, vidarebefordrar till min kompis.Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts