Jump to content

Cabskydd

pools

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Hejsan.

Jag har gjort mig en "prototyp" av cab-skydd. Infästningen var ett problem. I ovankanten på ryggstödetfinns på -95'an finns en fals att trycka ned framkanten på skyddet detta har jag även försäkrat med två kardborr band i vardera sidan. Hela bak kanten av skyddet trycker jag in mellan gummilisten och cabben. I de främre hörnen har jag även där fäst med kardborrband. Runt kanterna på skyddet har jag gjort en ränna där jag stoppat in en nylonstång som är mycket böjlig och som trycker ut skyddet runt om. Sitter kvar i upp till 100 km/t (samma som de fabriksgjorda)

Jag håller på att fundera ut en förbättring eftersom det för närvarande inte är särskilt vikbart.

Vh

Björn R

• 3 weeks later...

Vill du ha ett par bilder på hur originalet ser ut till en 96a tror det är precis samma till 04 då inredningen i slutet 90 talarna och början 2000 talarna ser lika dan ut.

Har ett cabskydd till min jag kan fota om du vill.

Även originalet är inte piggt på att vikas vilket gör det mycket svår transporterat när taket är på.

Med vänlig hälsning,

MrV8

Vill du ha ett par bilder på hur originalet ser ut till en 96a tror det är precis samma till 04 då inredningen i slutet 90 talarna och början 2000 talarna ser lika dan ut.

Har ett cabskydd till min jag kan fota om du vill.

Även originalet är inte piggt på att vikas vilket gör det mycket svår transporterat när taket är på.

Med vänlig hälsning,

MrV8

Tack MrV8! Det vore bra med några bilder. Jag skickar dom vidare till min kompis i så fall.

Problemet är just att det tar så mycket plats i skuffen när taket är på.

Mvh.

P-O

• 2 weeks later...