Jump to content

Recommended Posts

Ojojoj vad klantig jag kan vara.... Jag tyckte att C6an växlade lite skumt efter motorbytet... växlade ner omotiverat å växlade hårdare än innan. Jag har inte varit över 4 000 varv efter bytet å tänkte väl inte så mycket på det men passade på att fråga P-O på V8shopen när jag träffade honom.

-Om du har dåligt vaccum till lådan kan den bete sig så..

Hmmm vaccum till lådan? Upp med huven å kolla.. hittade ett rör bakom snett till vänster som ej var anslutet (grovt som en bränsleledning... suck...) kollade på gamla insuget å fann en slang som satt på en koppling på insuget. Slangen var smal (suck igen). Nåja här skulle meckas! Jag fann ett blindat vaccumutag på förgasaren å kopplade ihop den nyfunna rörändan med förgasaren... Tog en provtur å tyckte att C6an växlade bättre (placeboeffekt :crazy:) . När jag sedan stannade motorn så hördes ett sugande från tanklocket... jag öppnade å det var jordens undertryck. hmmmm....

jag hade i allafall hittat RETURLEDNINGEN till soppatanken! När jag sedan hittade en ansluting i en samling av 4 som saknade slang, kopplade slangen på den så växlar lådan fiiiint..

Oj vad mycket jag har kvar å lära... men på detta vis lär jag ju mig nått nytt varje dag :cool:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...