Anders Lindström July 17, 2012 Report July 17, 2012 Ojojoj vad klantig jag kan vara.... Jag tyckte att C6an växlade lite skumt efter motorbytet... växlade ner omotiverat å växlade hårdare än innan. Jag har inte varit över 4 000 varv efter bytet å tänkte väl inte så mycket på det men passade på att fråga P-O på V8shopen när jag träffade honom. -Om du har dåligt vaccum till lådan kan den bete sig så..Hmmm vaccum till lådan? Upp med huven å kolla.. hittade ett rör bakom snett till vänster som ej var anslutet (grovt som en bränsleledning... suck...) kollade på gamla insuget å fann en slang som satt på en koppling på insuget. Slangen var smal (suck igen). Nåja här skulle meckas! Jag fann ett blindat vaccumutag på förgasaren å kopplade ihop den nyfunna rörändan med förgasaren... Tog en provtur å tyckte att C6an växlade bättre (placeboeffekt ) . När jag sedan stannade motorn så hördes ett sugande från tanklocket... jag öppnade å det var jordens undertryck. hmmmm....jag hade i allafall hittat RETURLEDNINGEN till soppatanken! När jag sedan hittade en ansluting i en samling av 4 som saknade slang, kopplade slangen på den så växlar lådan fiiiint..Oj vad mycket jag har kvar å lära... men på detta vis lär jag ju mig nått nytt varje dag Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.