Jump to content

Recommended Posts

Ojojoj vad klantig jag kan vara.... Jag tyckte att C6an växlade lite skumt efter motorbytet... växlade ner omotiverat å växlade hårdare än innan. Jag har inte varit över 4 000 varv efter bytet å tänkte väl inte så mycket på det men passade på att fråga P-O på V8shopen när jag träffade honom.

-Om du har dåligt vaccum till lådan kan den bete sig så..

Hmmm vaccum till lådan? Upp med huven å kolla.. hittade ett rör bakom snett till vänster som ej var anslutet (grovt som en bränsleledning... suck...) kollade på gamla insuget å fann en slang som satt på en koppling på insuget. Slangen var smal (suck igen). Nåja här skulle meckas! Jag fann ett blindat vaccumutag på förgasaren å kopplade ihop den nyfunna rörändan med förgasaren... Tog en provtur å tyckte att C6an växlade bättre (placeboeffekt :crazy:) . När jag sedan stannade motorn så hördes ett sugande från tanklocket... jag öppnade å det var jordens undertryck. hmmmm....

jag hade i allafall hittat RETURLEDNINGEN till soppatanken! När jag sedan hittade en ansluting i en samling av 4 som saknade slang, kopplade slangen på den så växlar lådan fiiiint..

Oj vad mycket jag har kvar å lära... men på detta vis lär jag ju mig nått nytt varje dag :cool: