Snorre70 July 25, 2012 Report July 25, 2012 Hallå behöver lite hjälp, försöker att ställa ned lyset lite, står för högt! men när jag försöker skruva på skruvarna runt lampglaset händer det inget?Vad är det som är trasigt då? vad kan tänkas behövas att inhandla, ska få en säning med saker från USA om en vecka, behöver veta vad som ska köpas in till denna då är det denna som behövs bytas ut eller bara någon skruv?? Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 25, 2012 Report July 25, 2012 Hej.Det sitter en ring runt strålkastaren, tror den stitter med tre-fyramindre skruvar, samma på 67-68:problem:.Skruva bort ringen helt, bakom den sitter en skruv i underkant förjustering upp-ned, sitter en skruv på sidan, höger-vänster justering:D.Allttså bort med den ringen som på engelska kallas headlamp door,för att komma åt justeingarna:).Ställ bilen, en meter från väggen, sätt på halvljus, märk av brytningenpå väggen, justera upp eller ner:rolleyes: Citera
Johan HT-66 July 25, 2012 Report July 25, 2012 Hallåom det är samma som på tidigare mussar så är det en plast dedalj/mutter som juster skruven sitter i, rost å skruvande gör att gängen försvinner.... nya justerskruvar är vad som behövs. Tror att skruv kits finna att köpa... Sj köpte jag mina från fraån Sven Ullman i Uppsala.. Inga stora pengar lätt att fixa..mvh Johan Citera
CalleC August 15, 2012 Report August 15, 2012 (redigerad) Den där strålkastarjusteringen är mer eller mindre en standarddetalj, finns även på t ex Hansen. Själv köpte jag 4 st av enkel modell att ha i reserv av Örebro Agenturaffär (i stort sett en skruv med ett spår i som sitter i ett fjädrande nylonclips).Åtminstone på -73:orna kommer man åt skruven för inställning i höjdled utan att ta bort headlight door. 10 mm eller 3/8" U-nyckel vill jag minnas. Ändrade %s av %s (%s) Testade hur man tog bort oavsiktlig smiley Citera
Recommended Posts