sniffer June 19, 2004 Report Share June 19, 2004 1. Va har den vajern för funktion som sitter på gasmekanismen och rör sig bakåt när man kasar?2. Varför får man för sig att kapa och plugga igen så som det är där ? Är den saken som sitter på fördelaren kanske onödig eller något när man har brytarlöst tändsystem ?Slang: Den slangen som inte är borttagen och fortfarande sitter kvar där den skall, va fyller den för funktion eller kan man ta bort den med och proppa igen hålen?Bara en bild på något som har med det brytarlösa tändsystemet att göra.3. Vad jag fårstår det som så är det här man fyller på olja. Men hmm skall man fylla lite i varge Det fins ju 2 och vad jag förstår så kommer ju oljan till samma ställe sen iallafall Detta är min första mustang, V8:a och jag har inte hunnigt att fixa några böcker eller så. Därför jag är lite fundersam. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst June 19, 2004 Report Share June 19, 2004 Hej!Är det där verkligen en 351C ??Lite svårt att se men jag tycker det ser ut som att kylarslangen går in i aluminiuminsuget?Kolla på bilden på en 351W nedan och jämför med dinPå 351C går slangen ner i gjutjärnsblocket framför insugetDet ser även ut som siffran 2 eller 4 saknas på topplocken.Hur många skruvar sitter de kromade ventilkåporna med?351C ska ha 8st skruvarBild1. Gasreglage till förgasareBild 2. Hålet i fördelaren är till för att fördelaren ska ställa om tändningen vid låga varvtal. Du kan köra utan det anslutet som det är nu.Bild 3. Du fyller på olja i det locket som är till höger. Det andra locket är till för motorns ventilation. Båda kan vara anslutna med en slang till luftburken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
sniffer June 19, 2004 Author Report Share June 19, 2004 Som du sa så går kylarslangen in i aluminiuminsuget. Ventilkåporna är dragna med 6 skruvar pär kåpa. Den dära siffran som du pratade om, skall den sitta på dom kråmade som va dragna med 6 skruv? Har inte riktigt koll på va du menar med topplocken Alltså kan man dra slutsatsen att detta är en 351W-motor?Bild1. Va är då det blåa staget till för som sitter över gasreglage till förgasare? Har det något med att växellådan skall växla ner när man drar fullgas?Bild2. Va är nakdeloch fördel led at köra utan så den inte ställer om sig?Bild3. till höger när du sitter i bilen eller till höger när du står framför ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst June 19, 2004 Report Share June 19, 2004 Du kan nu glömma all information du fått om 351CDu har en 351W eller en 302'a men jag tycker det ser ut som en 351WSkillnaden på 351W och 302 är endast höjd och bredd.351W är högre precis under insuget.Titta på blocket så finns det ingjutet förstärknings ribborPå 302 finns knappt denna ribbaPå 351W är ribban ungfär 25mm högBild 1: Blå staget är för kickdown. Bild 2: Du märker ingen skillnad. Jag tror det var endast till för att förbättra avgasvärdena. Jag vet inte riktigt.Bild 3: Till höger när du står framför. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
sniffer June 19, 2004 Author Report Share June 19, 2004 Tihi fan va gött då Hadde en sådan förstärkning :] Kul att det fins folk som är så pålästa dom dej på forumet Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst June 19, 2004 Report Share June 19, 2004 Va bra! Då har du en robust maskin som är lätt att serva och enkel att plocka ur extra pony's ur! Det är bara för dig att införskaffa en Haynes bok nu om du tänkt behålla bilen och vill lära dig mer?En bra start för en nybörjare och även bra för oss som varit med en stund! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.