Jump to content

sniffer

Medlemmar
  • Inlägg

    460
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

sniffer's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hur är tempen i kylet när motorn börjar rasa iväg i temp. Alltså om du stannar då de är gött varmt men inte ständer av motorn utan istället går ut och mäter/känner på kylet om de är göttans varmt. Tänkte så de inte är så att vattent stannar i motorn av någon anledning och inte vill därifrån.. Kanske en dum fråga då de kanske inte går, men du har inte satt termoteten på fel holl? Borde inget leda till deta problem men...
  2. Problemet va just de att jag nog inte klarar att bonka i en fast koppar/mässingsplug där då jag inte har plats för hammaren. Just därför vill jag ha en expanderande sak med skruv som tidigare folk föreslog. Sen blir de givetvis att bonka i en vettig när jag lyfter motorn nästa gång. Men just nu har jag andra projekt för mig. SOm kanske syns i signatur..
  3. Ok. Underbart. Då får vi beställa en sådan Hmm förrästen någon som vet va man skall göra för att undvika tappa in pluggen i blocket? Vore ju dumt om de hände Och "Radioman" hoppas du inte tolkade de otrevligt. Va inte menat så.. Är bara jag som är gött slarvig och strör värktyg omkring mig. Brukar skramla en del efter motorbyten och liknande första provkörningsrepan :E Någon som känner igen sig?
  4. Oki! Jag ska försöka mäta på ett av mina reservblock imorrn eller på söndag... Ok vore kanon. MEn borde de inte stå i böcker osv va de skall vara för dimension ?
  5. Hört talas om slarvat bort skutmott och plugg Ja jag vet. Jag får slylla mig lite själv. Men visst jag kan la måta med någon skala. MEn är den mittersta pluggen på sidan som gått och de är gött trongt och så ser man inget vidare. Men har ingen någon onfo så får de väll bli att införskaffa sig ett nytt skutmott och se om man kan mäta. Hålen verkar tydligen lite koniska också...
  6. Ingen utav er som kunde storleken på pluggen jag behöver. Hittar ingen info om de någonstans... Någon ? Har ju en 351w.
  7. Hehe. Jag skiter i tändning förgasare och den biten och monterar VEMS 3.3 eftermarknadssprut med en gång. Så får jag allt programerbart med bredbandslambda, mapsensor och trottelgivare istället. Ser de som nera lönsamt än en fördelare och skit för flera tusenlappar. Då slipper man den stela förgasaren och är mycekt flexiblare när man sedan ger sig på rästen. Men visst är de ett litet svek mot mustangen och dens "kultur" att sätta spridarbrygga på den. Men man behöver ju inte se de som permanent..
  8. Hmm. Spikningar på motorbroms på höga varv dessotom. De har ju jag mycket svårt att tro att de skulle vara fall. DÅ du motor bromsar så stänger du ju spjällen och då bildas de ett vakum i cylindern och då har du inte alls något cylindertryck när kolven går upp jämfört mot när du gasar. Tror snarare att de är lite bensin som puffar i grenrören då de är för magert för att förbrännas i cylingern.. Rätta mig gärna om jag har fel.. Men då vill jag också ha en förklarig på varför de skulle spika... Spikar gör de med överdrivna cylindertryck och även värme. Men att de skulle bli värme på motorbroms när de inte täner har jag svårt att tro...
  9. Nu när frågan ändå är uppe. Va borde de dra iväg i kostnader om man köper allt förstärkningsmaterial till FMX:en och monterar allt själv? Och va tål lådan sedan tro? Undrar då jag fungerar på att byta lite toppar på min "klump" och köra med insug med spridarbrygga och eftermarknadssprut. Sen på med lite mysigt överladd. Undrar även va orginalstaker och kolvar kan holal för i en orginal 351w-botten? Tänker isåfall köra med sprit (E85) så kompet kommer förbli orginal... Och har någon något bra insug för spridaruppsättningar att rekomendera så är de också intressant. Behöver ju då bara själva insuget, bränslekanaler och spjällhuset då som nu förstår.. inte någon elektronik för de löser jag själv..
  10. Göttans. En sådan kör vi i tills jag lyfter motorn nästa gång. Kanonbra. Får beställa en sådan i mööra.. Tack för tipset ! Är de den 1 5/8" jag skall ha? Va ute och pilla lite i hölet nu. Verkade ju inte vara några stopp i de. Skall man då försöka på plugen på mitten någonstans? För de är väll inte koniska kanter hoppas jag så man typ inte måste få den så långt in som möjligt men ändå inte för långt in?
  11. Hej på er alla. Va så att efter vintern så tänkte jag "hejhopp, nu skall vi åka mustang igen" Men när jag kom ut så va motorn rätt tom på vatten kan man säga :/ Tänkte då "de va en törstig fan, jaja då fyller vi mera :E" Men då lät de mera kluck kluck.. och blev massa blött på golvet (precis som om den pissade på sig). Kollade då givetvis under och såg att allt vatten änna låg där istället Kände då igenom motorn på pluggarna under grenrören "hmm detta verkar ju bra..hmm eller oj, värst va hål vi hadde här då." Hittade då ganska fort pluggen legandes på motorbalken precis under. Jobbigt tänkte jag och bestämde mig för att banska i en ny änna. Men då till frågan. Tar jag med mig pluggen som verkar vara messing eller liknande till mekonomen så fixar dom en ny lika dan till mig? Och i så fall så behöver jag lyfta motorn för att få i den sedan tro? ELler kan de gå ändå. har bytt en del sådana på B230-byggen jag sysslar till största del med. Men dom pluggarna är ju parabolliknande som an bara bonkar på så dom blir mer eller mindre platta och sen är de klart. Och vet att man får slå som satan på dessa för att dom skall bli fina.. Hur är de med 351w-pluggarna som era ser ut som en stekpanna/skål. Krävs de lika mycket kraft för att slå in dom? För i så fall blir de jobbigt med motorn i :/ HUr gör ni? Och vilket klet om de nu behövs?
  12. Någon som har koll på dehära med bränsleflöde? Undrar lite över olika benämningar.. Hur mycket är 420PPH eller 70GPH i cc/min. Har bara pratat pumpflöde i cc/min innan så har inte alls någon koll på dessa mätsätt
  13. Hm kan de vara den kompressormatade riskookaren jag såg där sist. Massa porr underhuven osv? Den gick ialaflal ruskigt bra..
×
×
  • Create New...