Almqvist June 20, 2004 Report June 20, 2004 Har FMX med ny olja, nya kuddar, både motor och låda.När jag lägger i D, så låter det inget speciellt, men när jag sedangasar iväg, fort eller sakta, så vibrerar/skakar det i hela bilen tills ja kommit upp i 20-30 km/h.. Har FA olja från hansen, vad kan det vara?Kan möjligt vis ha för lite olja, men bara nån liter isf!Tacksam för svar!Fredrik Citera
Almqvist June 21, 2004 Author Report June 21, 2004 UPP!Ingen som har vart med om detta???? fyller väl lite olja till och provar. Citera
Ronnie S June 21, 2004 Report June 21, 2004 Skulle kunna vara kärvande knutkors. Det kan ge lite konstiga fenomen vid låga hastigheter. Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 21, 2004 Report June 21, 2004 Hej Almqvist.Måste fråga om detta varit förut eller om detta felkommit efter renovering av tex växelåda. Citera
Almqvist June 21, 2004 Author Report June 21, 2004 Hej!Jo detta har vart även innan, har dock bara kört några mil med denna lådan, trodde det var oljan, så jag hade ju bytt den nu, till nya motorn. köpte lådan begagnad på osbyskroten.Men som sagt, det kanske ska i lite mer olja, ska väl vara 11 liter?Är ca 9.5 i nu.Tack för att du funderar! Citera
Almqvist June 22, 2004 Author Report June 22, 2004 Pratade med en som trode man kunde spänna banden i växellådan!?Någon som vet detta? Är det kompliserat?? Citera
Recommended Posts