Jump to content

Almqvist

Medlemmar
  • Inlägg

    90
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Almqvist's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Sent svar, men har du ena bakhjulet still(i marken), så snurrar du det andra hjulet ett varv och kollar mellanaxeln varv, om du ej har diffbroms.
  2. Tillskottsventilen är som ny. jag har ett vakuum på ca 0,6 bar (16 in/hg) vid tomgång. Vilka är nålventilerna, dom kanske inte stänger ok, men jag vet inte vart de sitter? edit: Har nu kollat vart de sitter, inget fel där heller, den flödar inte över. Kanske kan vara fel hål i packningen mellan primärplattan och spjällhuset, blir nästa steg..
  3. Ok! Motorn dör på förarsidans blandskruv, men ej på pass.sidans, holley 3310 750 förgasare. Hostar och smäller precis som du skrev. Ska byta tillskottsventil då alltså, men varför skjuts den sönder?
  4. Hur gick det för dig? Jag har liknande symtom nu, med mallory..
  5. Bytte den på plats, gick ganska smidigt, återstår att se om det är tätt, har inte fyllt på olja än, men den gamla oljan var just gammal iaf, den rann ner i en hög som sedan flöt ut sakta sakta i kärlet Har ingen lamelldiff tyvärr. Tack ska ni ha!
  6. Ok, kanske är värt att pröva själv. Är det värt jobbet att plocka bort axeln, eller gör man det på plats? MVH
  7. Min axel har fått en pöl under sig när den stått i garaget, förmodar att det är nån form av uttorkning. Pölen är precis under bakre knutkorset. Vem fixar detta, i småland helst då. Tacksam för svar
  8. De som tätar sidorutan vid uppvevning, tror jag saknar lister. Först sitter blank "dropplist", sedan alulist "u-profil" och sist gummilist? Är denna limmad i u-profilen? MVH
  9. [quote name="THOMAS" Vad är det som du vill se mer av ? // Thomas Haha, du kanske inte har kvar bilen nu?? Blivit några mil kanske? =) Har en -73 Mach1 och nu skulle jag gärna se bilder på listerna runt dörr/sidorutorna, får inte ihop dom som jag vill! MVH Fredrik
  10. Lyckas inte ta reda på vad det är för gänga på ventilkåpsskruven 351c 2V 1973 Nån som vet säkert, så jag kan beställa! Tack!
  11. Vore trevligt om du lade ut lite mer bilder, detaljer och även helhetsbilder =)
  12. Roligaste tråden! Synd att den är slut ;-)
  13. Hej Lars. Är 71-71 identiska, och 73 mycket annorlunda? Är intresserad av ett schema, men har en 73:a! Maila gärna: ankan98@hotmail.com MVH Fredrik Almqvist
  14. Tog bort pumpen, och allt såg helt ut, satte i turbinen i lådan först, och skruvade ihop grejerna igen, nu verkar det vara som det ska! Tack =D
  15. Ok, Ja, 50-50 betyder säkerligen ett knäckt drev då.. får kolla det! Tackar.
×
×
  • Create New...