Jump to content

Presentation av mig


Punken

Recommended Posts

Hej på er alla, jag heter Peter Gustafsson, har alltid kallats för Punken, bor i Gnesta.

Är från början hoj kille och med i en mc klubb som heter Trappers MC, trappers.se

Efter att ha byggt en Camaro för flera år sedan har jag hållit på mest med Hot Rod byggen (3st) men har inte kunnat släppa muskel bilarna riktigt, så när denna Mustang 1969 med 351C dök upp kunde jag inte motstå längre ;-)

När jag köpte den satt det ett Haltech insprut, men har tillfälligt byt det mot en Edelbrock 750 och en HEI fördelare, ska väl ta nya tag med sprutet i vinter.

post-7069-144839217651_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej på er alla, jag heter Peter Gustafsson, har alltid kallats för Punken, bor i Gnesta.

Är från början hoj kille och med i en mc klubb som heter Trappers MC, trappers.se

Efter att ha byggt en Camaro för flera år sedan har jag hållit på mest med Hot Rod byggen (3st) men har inte kunnat släppa muskel bilarna riktigt, så när denna Mustang 1969 med 351C dök upp kunde jag inte motstå längre ;-)

När jag köpte den satt det ett Haltech insprut, men har tillfälligt byt det mot en Edelbrock 750 och en HEI fördelare, ska väl ta nya tag med sprutet i vinter.

[ATTACH=CONFIG]21662[/ATTACH]

Hej och välkommen!

Kul med haltechinsprutet ska bli kul att höra hur det fungerar när du fått igång det. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen!

Kul med haltechinsprutet ska bli kul att höra hur det fungerar när du fått igång det. :)

Ja jag tror starkt på insprutning även i dessa gamla motorer, har använt ett Holly pro-jection sprut i en av rodarna med gott resultat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Efter att kört den ett tag med förgasare, gjorde jag ett nytt försök med insprutningen, och nu fick jag den att fungera, satan vilken skillad det blev med insprutningen :)

Nu återstår att lära mig hur man mappar den så optimalt det bara går.

Link to comment
Share on other sites

Efter att kört den ett tag med förgasare, gjorde jag ett nytt försök med insprutningen, och nu fick jag den att fungera, satan vilken skillad det blev med insprutningen :)

Nu återstår att lära mig hur man mappar den så optimalt det bara går.

Kul! Du kanske skulle prova att köra med e85? e85 har tydligen motsv 105 oktan och kyler väldigt bra så spikningsrisken är liten även om man går upp i komp till 12.5:1 - 13:1. Man kan även höja tändningen en 4-5 grader så de borde öka effekten :P. Det går åt ca 30% mer bränsle så det gäller att spridarna har den kapaciteten.

Skriv mer när du mappat sprutet! Spännade att följa :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...