mustanghasse cmc 1077 June 21, 2004 Report June 21, 2004 Hej!Är det någon som vet hur tändinställning och förgasare skall vara inställt på en 289:a 1966. Förgasaren är en 2-portare orginal.Tacksam för svarMustanghasse Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 21, 2004 Report June 21, 2004 Hej Mustanghasse.Tändningen skall stå ca: 7garder före övre dödpungt, men detär inte bara gradantal som är intressant. Stift 0,7-0,9Brytare 0,48Sedan har vi konditionen på fördelarlock, tändkablar, kondensator,brytarspetsar. Förgasarinställning är inte det lättaste efter som det finns liteolika grunder för inställning. Det är samma med förgasare som jag skrev tidigare konditionen,om du är osäker på konditionen på förgasaren så bör du köpa en packningssats och plocka isär förgasaren för rengörning. Jag tycker också att du skall skaffa Haynes verkstadshandbokMustang 65-73 där stå allt detta och mycke mer som är braatt veta. :wink: Citera
Ante June 21, 2004 Report June 21, 2004 Var hittar man sprängskiss på en Carter 500 förgasare och var kan man hitta delar till en sådan?Är det fler än jag som kör carter? Tänkte just för hur man justerar en sådan på ett bra sätt! Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 21, 2004 Report June 21, 2004 Hej.Sprängskisser på Carter finns i Hansen Racings katalog,Carter är uppköpta av Edelbrock så därför heter Carter-förgasarna Edelbrock nu mera. :wink: Citera
Recommended Posts