baronen91 September 15, 2012 Report September 15, 2012 Hej...ursäkta en dum fråga men har nyligen köpt en 65 mustang...bredvid spaken till parkeringsbromsen sitter en rund spak...är den till något luftspjäll?? och på instrumentbrädan till vänster sitter en kromad liten brytare spm det står Fog på ..är det en brytare för dimmljus?? och till sist ...vid start så måste jag trycka växelspaken ordentligt framåt för att bilen skall starta ..är det normalt....sorry för alla dumma frågor men är ingen mekaniker utan bara en mustang älskare....och har nu 2 av dom:)) Citera
Per Berglund September 15, 2012 Report September 15, 2012 Kan svara på 1 frågaAtt du har problem med att starta är förmodligen att säkerhetskontakten till växellådan måste justeras.Det ska enbart vara möjligt att starta bilen i Parkering eller NeutralKontakten sitter på växellådan som du ser på denna bildFör att justera den så lossar du en aning på de två skruvarna i bild och då går det sedan rotera kontakten.Sen är det bara pröva dig fram tills läget blir bra.Funkar det inte så är förmodligen kontakten trasig och du måste köpa en ny Citera
Dr_Olsson September 15, 2012 Report September 15, 2012 Den runda spaken (svartmed rund "knopp") går till ett luftspjäll som du säger. Ett som kastar luft på förarens fötter och ett intag på passagerarsidan om jag inte minns helt fel.Har inte allt helt klart i huvet, rätta mig gärna om jag har fel.Om de är den du menar. Citera
Dr_Olsson September 15, 2012 Report September 15, 2012 Grattis till ett bra bilval föresten! Hoppas du blir nöjd med den. Citera
baronen91 September 15, 2012 Author Report September 15, 2012 Tack för svaren...ni är ju super att fråga...slipper man känna sig dum.) Citera
pools September 18, 2012 Report September 18, 2012 Den runda spaken (svartmed rund "knopp") går till ett luftspjäll som du säger. Ett som kastar luft på förarens fötter och ett intag på passagerarsidan om jag inte minns helt fel.Har inte allt helt klart i huvet, rätta mig gärna om jag har fel.Om de är den du menar.Hej Doktorn!Vad är det för stolar du har i bilen? Jag funderar på att byta stolar själv,men har inte bestämt mej för vad jag vill ha.Mvh.P-O Citera
Dr_Olsson September 19, 2012 Report September 19, 2012 Haha, dom är ganska snygga, men tyvärr inte mina. Hittade en bild på Google bara.Mina är original i båda mina, men jag är lite sugen på att byta i Foxen. Citera
pools September 19, 2012 Report September 19, 2012 OK! Ja, dom såg bra ut. Synd att det inte var dina, så jag fick veta vad dom hette.Tack för länken!Mvh.P-O Citera
FastMagnus September 20, 2012 Report September 20, 2012 OK! Ja, dom såg bra ut. Synd att det inte var dina, så jag fick veta vad dom hette.Tack för länken!Mvh.P-Ohttp://www.ebay.com/itm/65-68-Mustang-Shelby-Signature-Leather-Bucket-Seats-/280844171664?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item41639df990&vxp=mtrdyra men snygga!! Citera
Dr_Olsson September 21, 2012 Report September 21, 2012 http://www.ebay.com/itm/65-68-Mustang-Shelby-Signature-Leather-Bucket-Seats-/280844171664?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item41639df990&vxp=mtrdyra men snygga!!Riktigt snygga, ser bekväma ut också Men som sagt.. Kostar där efter. Citera
mhdin September 22, 2012 Report September 22, 2012 O. lite billigare men oxå snygga.http://www.summitracing.com/parts/CMB-27-0001/?rtype=10 Citera
Recommended Posts