Perre67 November 12, 2012 Report November 12, 2012 Var iväg i sommars till en kille som skulle chippa bilen satte upp bilen i en bänk och körde några repor.Han fick fram att den lämnade ca 200 hk på bakhjuleMin fråga kan det stämma. , finns det andra som provat bilen original i bänk?Lämnade bilen till honom och hämtade den senare på dagen.Kunde inte känna någon skillnad ALLS!funderade på om han gjort något över huvud taget med den.Blev ännu mer förvånad när kan sa att det var ett adaptivt Chipp.Har inte betalt ännu och känner mig inte så sugen hällerÄr det någon som har erfarenheter av det med chippning. Tacksam för svar Citera
Claes CMC 1489 November 13, 2012 Report November 13, 2012 200 på bakhjulen?Helt orginal ska det vara ca: 270hk på bakhjulen.Skaffa en SCT X3 handdator och beställ en mapp på nätet från:http://bama.americanmuscle.com/ ellerhttp://www.brenspeed.com/05-08-mustang-custom-tuning-e-mail-tunes.htmlFinns inte bättre mappar på marknaden. Citera
Stefan Åberg November 19, 2012 Report November 19, 2012 Hur fungerar beställningen av mappar, först köper man en email tune, sen får man ange vad man har för add-ons och berätta vad man vill ha ut av mappningen? Citera
Claes CMC 1489 November 19, 2012 Report November 19, 2012 Man talar om vad man har för insug, modifieringar etc. vilken octan (93 är våran 98, 91 är vår 95oct)Allt framgår när du beställer mappen.Om du köper SCT:n från dom så är den förprogramerad med den mapp du vill ha. Citera
Stefan Åberg November 19, 2012 Report November 19, 2012 ok, jag har en SCT + 2 mappar tror jag Följde med mussen vid köpet. Men jag skulle vilja ha1. Besiktingsmappning2. Normal (bensinsnålare men ändå bett)3. Race (När man vill ge gärnet)Kanske får gå ut i mussen och koppla in SCT och kolla vad som finns. Citera
Claes CMC 1489 November 22, 2012 Report November 22, 2012 ok, jag har en SCT + 2 mappar tror jag Följde med mussen vid köpet. Men jag skulle vilja ha1. Besiktingsmappning2. Normal (bensinsnålare men ändå bett)3. Race (När man vill ge gärnet)Kanske får gå ut i mussen och koppla in SCT och kolla vad som finns.Behövs ingen besiktningsmappning, går att besikta med alla mappar, har provat både performance o racemappar, inga problem. Citera
Recommended Posts