weiter January 16, 2013 Report January 16, 2013 Till min 66:a HT gatbil har jag byggt ett nytt avgassystem som består av HiPo-manifoldrar, 2-tums rör som via 2 st Simons "slimline" dämpare går till ett Y-rör och vidare ett 3" rör och 2 st små 3" Simons dämpare. Startade idag och det lät perfekt enligt mitt tycke.Kan rekommenderas.Mvh/Anders Citera
KWiden January 17, 2013 Report January 17, 2013 Ser intressant ut, det finns inte chans att det kommer upp ett ljudklipp eller en liten filmsnutt så man kan få en känsla för ungefär hur ljudet blev. Funderar på hur mycket jag skall byta på min samt om man skall köra 2 separata med h-rör eller ungefär som ditt. Det enda som talar för dubbelt är att jag tycker det ser snyggt ut med ett rör på varje sida. Citera
weiter January 17, 2013 Author Report January 17, 2013 Hej,Skall göra ett försök om ett par dagar.För Din info så har jag likadant system på min racing Mustang fast utan de 2 första "slimline" dämparna. Jag tycker ljudet blir suveränt fast som Du skriver det blir bara 1 rör bak. Citera
weiter January 20, 2013 Author Report January 20, 2013 Hej,Tog ut Mussen ur garaget idag och startade upp. Ljudet inspelat via hustruns Iphone...... Lyckas tyvärr inte skicka det till Mustang Club (för det krånglar alltid) men ge mig Din e-mail adress så skickar jag filen dit.Min e-mail är : anders.weiter@telia.comMvh/Anders Citera
Recommended Posts