Jump to content

Flytta tunes mellan olika SCT tuners?


Stefan Åberg

Recommended Posts

Tjenare,

Vem kan hjälpa mig att flytta mina nuvarande tunes från min SCT Xcalibrator till en SCT iTSX?

Sen, vem kan hjälpa mig att göra en helt ny tune från scratch?

Från CJ Pony Parts:

We also do not have a tune for the Airaid kit. If the car is coming to Sweden or in Sweden then the only thing we could do is send a blank unit and you would have to get someone over there to tune it. Let me know what you would like to do.

Link to comment
Share on other sites

Tjenare,

Vem kan hjälpa mig att flytta mina nuvarande tunes från min SCT Xcalibrator till en SCT iTSX?

Sen, vem kan hjälpa mig att göra en helt ny tune från scratch?

Från CJ Pony Parts:

We also do not have a tune for the Airaid kit. If the car is coming to Sweden or in Sweden then the only thing we could do is send a blank unit and you would have to get someone over there to tune it. Let me know what you would like to do.

Hmm. Hur fick du tag i dina första tunes? Fick du dom via mail? Så ladda ner instilations programvaran från sctflash. Så borde du kunna ladda i dom

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Hur fick du tag i dina första tunes? Fick du dom via mail? Så ladda ner instilations programvaran från sctflash. Så borde du kunna ladda i dom

Dom kom med kärran när jag köpte den, ingen kabel för att koppla X2:an till dator följde med.

Link to comment
Share on other sites

1. Det är är gammal skrivar USB sladd det skall vara. Jag brukade ta den från skrivaren.

2. Jag har för mig att varje tune är anpassad till den X2 du har. Jag fick iallafall ange serienummret på den när jag beställde mappningarna.

3. Man kan inte ta en mapp från tunen. Utan man måste ha orgfilen från datorn.

4. Airaid är inget litet märke så har dom inte till den kan du beställa på annat ställe. Tex Brenspeed eller Mustangs Unlimited/Bamaspeed.

Jag har mailat dig Stefan besiktningsmappen samt den som låg i när du köpte bilen.

Men som jag skrev, jag fick ange serienummret på dosan när jag beställde så vet inte om dem passar.

Bifogade även beställningsunderlaget jag skickade vid beställningen utav mappen.

Hoppas det hjälper!

// Danne

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Nu när jag har min nya tuner, med den gamla tunern ska jag köra Return to Stock och sen koppla in den nya tunern?

Japp return to stock först med gamla dosan.

Sen ska den nya mappningen in. Som sagt osäker om man kan lägga in dem gamla i den nya dosan då jag beställde angav jag serienummret på X2an..

Men du lär ju ha ny mappning endå med tanke på allt du köpt :)

Link to comment
Share on other sites

So far!

1. Return to stock och instoppning av nya Tunern = OK

2. Test att flytta befintlig tune till den nya Tunern = Ej OK, den hittar filen men man kan inte flytta över den till enheten.

Danne har nog rätt att man måste ha rätt serienr på tunen för att enheten ska se den.

3. Kontaktade Brenspeed som svarade snabbt men det kommer nog kosta en slant att få den gamla tunen över, isf skiter jag i det och bara skaffar en Brenspeed 3-tune där jag får en besiktningstune, everyday tune och en performance tune.

Återkommer när Brenspeedarna svarat :)

/Stefan

Link to comment
Share on other sites

So far!

1. Return to stock och instoppning av nya Tunern = OK

2. Test att flytta befintlig tune till den nya Tunern = Ej OK, den hittar filen men man kan inte flytta över den till enheten.

Danne har nog rätt att man måste ha rätt serienr på tunen för att enheten ska se den.

3. Kontaktade Brenspeed som svarade snabbt men det kommer nog kosta en slant att få den gamla tunen över, isf skiter jag i det och bara skaffar en Brenspeed 3-tune där jag får en besiktningstune, everyday tune och en performance tune.

Återkommer när Brenspeedarna svarat :)

/Stefan

Brenspeedarna tog 35$ för att byta SCT Serienr till nya tunern, dock knotade dom en del pga att det inte var jag som ägde tunen...

Men det gick bra att få en till sist!

Ska testa det i morgonbitti innan jag drar till jobbet.

Sen ska jag beställa tune för trottlen och insuget så Brenspeedarna blir glada :)

Danne hade dock problem med den trotteln som jag nu beställt, fick den uppfattningen att man egentligen ska ha insuget som jag beställt SAMT Ford Racing CNC Ported Heads för att göra susen. Även kraftfullare bensinpumpar och bränsleinjektorer...vad tror ni?

/Stefan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...