Jump to content

Motorbyte


marcus 67

Recommended Posts

Hej.

Ska byta min 289 på min ht 67. Hur många bultar ska skruvas av mellan motor och automatlåda innan jag kan lyfta ur motorn?

Hittat sex st, är det mer som ska skruvas av mellan motor och låda eller hur är det?

Skall motorn fram först eller upp och fram...?

Vill inta skada något därför dessa frågor.

/Marcus

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ska byta min 289 på min ht 67. Hur många bultar ska skruvas av mellan motor och automatlåda innan jag kan lyfta ur motorn?

Hittat sex st, är det mer som ska skruvas av mellan motor och låda eller hur är det?

Skall motorn fram först eller upp och fram...?

Vill inta skada något därför dessa frågor.

/Marcus

Turbinen sitter fast i startkransen med 4 muttrar det gjorde den i allafall på min C6/351 C. Det satt en plåt i nedrekanten av växellådskåpan som jag tog bort. Du kommer åt muttrarna om du vrider runt motorn. Kan vara idé att färgmärka på startkrans och bult (en) så du sedan får ihop den som den satt. När muttrarna är borttagna kan du trycka turbinen bakåt "in i" lådan.

Jag hade en garagedomkraft under lådan när jag tog ur motorn.

Lycka till :)

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Tusen tack för svaret. Grön på meckning men tycker det är kul med hjälp av tips och råd. Renoverar en ht 67 som sagt och tycker det känns kul att göra så mkt som möjligt själv. Än en gång tack.

Marcus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...