Ford1965 March 7, 2013 Report March 7, 2013 Hej Jag har en Ford Mustang 1965 med en C4 låda automat som strular, någon som har haft liknande problem och fått rätt på det?Har bytat olja den gick lite konstigt, nu kan jag ej köra fram men backen fungerar perfekt!!! Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 7, 2013 Report March 7, 2013 Hej.Inga bra svar kanske, har du vakum, har du rätt mängd olja, tryckväxlingsventilback-fram, en stor sak som är lätt att byta utifrån, är band slitna eller dåligtjusterade.Några tankar som kan skapa fler frågor eller mer hjälp från andra som är mer kunniga här på forum. Citera
Anders Lindström March 7, 2013 Report March 7, 2013 Lars har jättebra svar så ställ konkreta frågor så löser det sig. Och... välkommen till forumet! /Anders Citera
Rudhan March 7, 2013 Report March 7, 2013 Just mängden olja är givetvis viktigt och måste mätas på rätt sätt. Varmkör motor och låda, ställ bilen på tomgång och dra växelväljaren genom alla lägen några gånger, kolla sen nivån på stickan med motorn igång och väljaren i P.Jag hade lite för lite ett tag och det visade sig i att lådan tappade drivet ibland, som om friläget hade åkt i.Sen antar jag att du har koll på vilken olja du hällde i, ATF F. Det ska inte vara en modern automatolja.Om inte det här hjälper är jag säker på att bättre kunskap strax dyker upp. /Tomas Citera
Recommended Posts