Mr. Bullitt July 5, 2004 Report July 5, 2004 Har en en undran över vad för färg de va på Mustang -67 servo pumpar!har tittat på en mängd olika fint renoverade + "orörda" mustanger i från 1967 och har sett tre olika färgval på servo pumparna.Det första färgvalet svart=matt har jag sett på de flesta bilar med servo, men sen har jag sett stålgråblå och även fords motor blåa färg.Vilken e den rätta... eller fans det flera olika val?Sen undrar jag över 390 och den orginala luftrenaren... Är den olik den som satt på 390 motorer -68? Någon på Ponycar meet jag frågade som hade en 390 motor sa att även 351 motorns luftrenare va lika som på 390 motorer förutm olika snabeln på denna luftrenare.... Är det så eller??Tacksam för svar från kunnigt folk här.. Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 5, 2004 Report July 5, 2004 Hej.Två färger fanns på servopumpen Teal blue vanligast eller och Svart halv matt. Luftrenare är ett svårt kapitel då alla anser att deras ärrätt. 1967 390 har en speciel lufrenare och den skiljer sig fråntex 1968 390 luftrenare. Vad som är rätt och vad som är fel går inte att beskriva pånågot annat sätt än med bilder. Jag kan genom att kolla i minna böker se att 390GT 1967inte har någon sk snorkel, den har istället två fyrkantiga öppningar med nät i öppningarna och kromat lock. Medan däremot ser man att 1968-69 390 har luftrenare medsnorkel och kromat lock. Det var också mycket vanligt att just 390 69 utrustadesmed sk (shaker scoop). Jag blev inte klokare av detta och troligen blev inte du detheller, men jag kan skanna bilder och skicka till din privata mail om du så önskar. :wink: Citera
Recommended Posts