Jump to content

TeamPonyDrift - Testkörning av Ervins Fox "The Beast - 666"


Recommended Posts

Team Pony Drift is proud to anounce that Ervins car "666" has now been tested on a closed track for the first time! Here is a small Shakedown video!

4.75 stroker 4v (2003-2004 Cobra motor byggd på ett nytt block, portade toppar, Cobra kammar mm...)

Garrett GT47

1,55bar E85 VEMS

950whp uncorrected, 913whp DIN corrected

(1045-1100 BHP)

At the moment this is the most powerful drift mustang on earth!

For more information please visit TeamPonyDrift.com and our fb page!

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Läckert :)

Man får kika lite närmare på denna på Elmia :)

Gör så!

De kommer förmodligen "öppna" Drift/Burnoutshowen där uppe med denna på lördagkvällen 19.00 tror jag det var. Ev även med DriftPatrolen vilken vi startade för första gången med CamaroCup-motorn nu i eftermiddag.

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Brutalt.

jag vet inte vem som mappat den. Men jag vet av ett par killar i Norrtälje som bygger och mappar VEMS om du är intresserad. Jag känner dom inte riktigt, men dom gick en klass över mig i högstadiet.

http://www.mtracing.se/prislista.php

Jag har en polare som jobbar med att utveckla VEMS , så jag har ganska bra support. Var mest nyfiken:)

Link to comment
Share on other sites

Wow! Foxpower när den är som bäst!

Har du byggt motor/låda John?

Imponerande kraft (utifrån video) :thumbup:

Nej nej - jag håller inte på med "Modular" - än.... :P Tror Ervin har gjort det mesta själv hemma i Litauen innan han flyttade hit. Nytt block och allt innuti samt ett par fullportade bra begagnade

toppar och lite annat... TKO bakom och en 8.8 från Explorer - tydligen gott om skrotade Explorer på andra sidan Östersjön.

Vad jag vet är maskinen bara grundmappad ner i Malmö nånstans - BSR? - har för mig att Ervin sa 1.4-1.5bar ladd och E85 givetvis, det var nånting som satte stopp just nu så därför blev det bara 913Hk på hjulen.

Största problemet just nu är att hitta däck som håller en lagom stund - nya höll bara ut 35-40 sekunder när han testade sist... :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lite bilder från "Shakedown" på Sturup sen i lördags (20 April 2013)

På fredagnatten efter lite kvällsskruva blev det en testrunda i Ervins Fox... den med Modular 32V och turbo... 913hk på hjulen var faktiskt ganska mysigt... även i passagerarsätet..

www.teamponydrift.com

post-463-144839286566_thumb.jpg

post-463-144839286573_thumb.jpg

post-463-144839286586_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Liten filmsnutt från Gatebil Mantorp där teamet åkte med sina Foxar plus en Bmw E30 V8.... Div strul gjorde dock att bara BMW "orkade" till söndagen...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Lite smakprov på DriftPatrol från Sturup Raceway....

Och för Er som skulle vilja testa drifting med instruktioner av proffs i bilar byggda för ändamålet... tveka inte - boka en academy hos TeamPonydrift.com

Finns även medåkning nästan gratis, men jag garanterar - Ni vill köra själva :)

Link to comment
Share on other sites

JBorde ju gå att ta som ett företagsevenemang för de anställda?

Det går alldeles utmärkt... de ordnar sådana paket också

Kul med foxpower. Hur står foxarna sig mot de vassa "japsarna"?

Mycket bra vill jag nog påstå - i fallet med Driftpatrolen så testas nu en ny version av Ervins E-Lock... Ett kitt med andra bärarmar och diverse pryttlar som ger dej en extrem styrvinkel.... vilket foxar och de allra flesta bilar saknar från början... för att inte tala om japsarna.

post-463-144839355207_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Borde ju gå att ta som ett företagsevenemang för de anställda?

Jag och firman åkte ner och körde en dag som firmaevent. Allt va riktigt bra ordnat. Vi körde den 11 november förra åter tror jag, och vi hade tur med vädret :)

Så här såg de ut när vi körde.

http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/18173-Firman-h%C3%A4lsade-p%C3%A5-Pony-DriftMicke

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...