Jump to content

köpa 68 från USA hank Conti !!


magnusl
 Share

Recommended Posts

Be om foto på titeln och hans leg ihop då ser du om han är registrerad ägare alltid jobbigt att köpa från privata då man inte vet om det är ren bluff.

du skriver hank conti men varför står det hank emilsson i annonsen,

Link to comment
Share on other sites

Vet inget om "Hank", men bilen har varit utannonserad sedan i början av januari. (läge för bud??)

Bilen verkar finnas i Baltimore men finns inte med på "Craigslist" där...

Som ovan, clear title i original + leg. är nog bra.

Bilen ser väl rätt ok ut på bilderna men jag skulle nog vilja se några underifrån också. (om man vill vara petig så har den har 67-ans huv)

Good luck!

/Björn :)

Link to comment
Share on other sites

8cylidrar, 302 kubiktum, "Crate engine" betyder (troligen) att motorn är nytillverkad.

Köpa är enklare på plats i US. Säljaren får sin check, du får originaltiteln och kvittot i handen.

Man bokar sen transport från säljaren till utskeppningshamnen.

Därifrån tar svenska speditören (ex. Infra Nordic) över och meddelar dig när bilen närmar sig Sverige.

Bilen bör nog inte köras pga problem att försäkra den. Troligen behåller säljaren plåtarna och att försäkra utan.... Nja...

//Björn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Glöm inte att svensk tull och moms (ca 30 procent) tillkommer på inköpspris plus frakt. Du kommer att behöva betala ytterligare avgifter innan du kan kvittera ut bilen i hamnen; kajkostnad och spedition. Transport mellan hamnen och ditt hem/garage/uppställningsplats är också en utgift. Plus naturligtvis avgift för frakt till hamnen i USA.

Men framförallt ska du kalkylera med risken att bli av med köpesumman plus kostnaden för sjöfrakt (15000 plus 1500 = 16500 dollar), som du tycks vilja betala i förskott till en okänd privatperson i ett land beläget på andra sidan Atlanten.

Link to comment
Share on other sites

Går inte en gammal Musse som "samlarbil" och får 12% moms ? Nåväl, jag skulle åkt dit och tittat på bilen, prutat och betalat på plats och samtidigt handlat lite delar nu när dollarn är så låg.

Link to comment
Share on other sites

Från 2009 så får man vackert betala både tull och moms även på veteranbilar. (om de inte är extremt sällsynta).

Jag har använt Infra Nordic för importen av tre av mina bilar och det har funkat klockrent.

På deras hemsida finns allt förklarat väldigt tydligt:

http://www.fordonsfrakt.se/default.asp?viewFolderId=6031&viewDocumentId=11710&viewDocumentFolderName=Fordonsimport

De kan tydligen också hämta bilen hos säljaren.

/Björn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...