tomasjonsson999 April 2, 2013 Report April 2, 2013 försökte byta oljetrågspackning på min 71a med 351w.trodde jag skulle kunna få ut tråget genom att bara lossa steering linkage.ICKE! kan jag lossa på motorfästena och hissa upp motorn försiktigt ca 10 cm?någon som har gjort detta eller ska jag behöva hissa ur hela motorn?enligt bekrivningar jag har sett nu online så skall man plocka bort crossmember.jag upplever då detta som världens största projekt då crossmember på 71 an inte alls ser som på tidigare modeller mustang.någon som har tips?mvh tomas Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 2, 2013 Report April 2, 2013 Hej.Tyvärr är det knepigt, du vet kanske vem jag är, hadde en 72Mach1 med 351W, det är inte sompå 64½-70 modellen som alla tror.Man kan lyfta motorn en bit genom att lossa motorfästen och kylslangar, tyvärr är det begränsatmed utrymme även efter man gjort det.Är det verkligen trågpackning som läcker så tror jag att det kan vara vettigt att lyfta ur och göraen genomgång, jag menar byta tätningar kamdrivning mm. Citera
tomasjonsson999 April 2, 2013 Author Report April 2, 2013 ja det verkar ju vara piece of kaka att byta på en 64½-70, det får bära eller brista. pumpar upp fanskapet nästa gång i garaget.tack för svar Citera
Recommended Posts