Jump to content

tomasjonsson999

Medlemmar
  • Posts

    70
  • Joined

  • Last visited

Members Information

  • City
    Stockholm

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

tomasjonsson999's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Ok nu vet jag vad jag ska göra, och indikatorklocka har jag ju faktiskt att tillgå, det kanske inte behövs men har aldrig kontrollerat och lite misslud är det allt. Tror dock det kommer från det faktum att görlden touchar bafflen i ventilkåpan vid pcv ventilen. tack för hjälpen Per
  2. Hej Per tack för svar försöker svara igen, verkar som mitt förra svar inte postades? ok då har jag koll på vilket värde som är aktuellt 0,45. topparna som sitter är world products, antingen SR eller JR, har inte hittat nått gjutnummer. upplever inte att den är särskilt slö på låga varv, den rör rätt bra på sig genom hela registret om jag vill mäta att ventilerna lyfts korrekt? Kan man göra en sån exakt mätning på vippan eller är det plocka bort insug som gäller för att komma åt med skjutmått? Med vänlig hälsning, Tomas
  3. Ska göra ett leakdown test på samtliga cylindrar och tänkte då passa på kontrollera valve lash. Problemet är att jag aldrig gjort detta förut men med lite tips och goda råd så ska det nog gå vägen. en pedagogisk förklaring och tillvägagångssätt steg för steg vore väldigt uppskattat jag har ett cam card att gå efter men det står så mycket info på det så vet inte vad jag ska gå på. Det verkar vara mekaniska lyftare och då är det väll bara att justera med korrekt bladmått?!? Bifogar en bild på cam card. värt att nämna är att jag har Rocker Arm Stud Girdles monterat, såg nån video på tuben som menade på att man inte skulle montera av dessa helt vid justering, endast lossa ”girdlen” vid den cylindern man skulle justera, dra åt och sen gå vidare till nästa tankar på det? Överkurs? Tacksam för svar /Tomas
  4. Någon vänlig själ därute som har en 351w som skulle kunna mäta sitt rör för oljestickan, gärna stickan också från botten till stoppet på handtaget? (Cm/mm) anledningen är att jag blir inte klok på hur mycket olja jag ska ha i motorn, har ett eftermarknads tråg från canton, tror jag efter att ha bild googlat. Modell T-pan cantons T-pan’s verkar kunna hålla 6-7-8qt om man ska lita på olika forum mm. om jag kan säkerställa att sticka och rör har korrekt längd kan jag börja att slå i 5qt, kolla på stickan och fortsätta fylla på tills nivån ligger på safe. rätta mig om jag har fel, även om jag har ett större tråg än orginal så ligger oljenivån i tråget på samma höjd ? jag tror nämnligen att jag fick i för mycket olja vid förra bytet, tror det var över 8qt med lekage som följd. nr på min är sticka = C90e-6750-b Med vänlig hälsning, Tomas
  5. Någon som har ett bra tips på en verkstad i stockholm, helst norrort som skulle kunna hjälpa mig att få till en H-pipa på mitt system. Tanken är att systemet skall bytas ut nästa säsong till en mindre dimension, så det är inget större krav på finish och passform, ett rakt rör mellan piporna helt enkelt 3” system med hooker headers sitter idag, det är en 68 fastback om det är intressant :) /Tomas
  6. Schysst, ska kika, men man tycker att det borde gå hitta såna här lämpor i sverige, typ elfa
  7. Jo jag har kikat lite på hur dom ser ut, avlånga med lieddioder längs hela glaset typ. Kommer garanterat fixa såna länge fram. Den sjunger fint din bil, är det magnaflow system?
  8. Ok, det låter ju fint. Ska försöka hitta lampor och testa helt enkelt. dina såg ju kanon ut, och som du säger orginalbelysningen är ju förkastlig
  9. Kan man byta ut dom befintliga lamporna i panelen till ledlampor rakt av? har försökt söka i forumet och sett att om man byter bakljusen till ett led kit från tex CJ så måste man även installera nått bla bla relä eller vad det nu är. mustang 68 handlar det om Med vänlig hälsning, Tomas
  10. Verkstan ska ta in bilen igen så får dom rikta den och sänka den lite. VP autoparts säger att alla deras kofångare 67-68 i lager ser ut så, dålig batch?? I dont know
  11. Jo tack, det där ser mer korrekt ut, tack för bilden! Blir till att reklamera denna. VP autoparts kommer den ifrån vet jag. /Tomas
  12. Har fått en ny stötfångare bak monterad på verkstad efter ett försäkringsjobb. Den är välvd i mitten och går upp mot tanklocket. Det är så pass att tanklocket tar i när jag öppnar det. Har googlat runt lite huruvida den ska vara det välvd eller ej men blir inte klokare Kofångarn i sig är nog monterad lite för högt så det är en issue som skall årgärdas. Men jag kan tycka att den borde vara helt plan i överkant, skulle vara intressant och veta hur era ser ut som har samma årsmodell. Med vänlig hälsning, Tomas
  13. Det verkar troligt efter lite googling, tack för tips, nu ska jag hitta på gjutnumret bara, verkar sitta dumt till täckt av en plåtbit tillhörande ventillyftarhistorian :) ja bilen går kanon enligt mitt tycke, vild! :) lägger ner det här med insugsbyte, plåtverkstan som ska lacka bilen ska snickra ihop ett nytt scoop åt mig istället som inte är lika gräsligt som det jag har idag, Kompromiss... tack för all hjälp alla!
  14. Lyfte av ventilkåpan på förarsidan för att försöka hitta nått gjutnummer men det står bara windsor w, måste nog lyfta upp bilen och komma in underifrån och se om jag kan hitta nått som kan identifiera topparna. bludder njae det vettefan om jag upplever.har bara kört bilen en ganska kort sträcka än så länge iofs. Köpte den alldeles nyligen.
  15. Har funderat på det också men det är fortfarande för tajt tyvärr, med luftfiltret bortplockat sticker ”tornen” på förgasan upp genom huven, och då är huven lite höjd i bakkant dessutom
×
×
  • Create New...