Dirty Dick April 3, 2013 Report April 3, 2013 Hej på erNån som vet om det finns att köpa pappen/papper till Mustang -65 hard top,som sitter innanför sidokonsolen bak, ( alltså konsolen där fönstervevarna sitter ) till både vänstra och högra sidan, om det finns, vilket artikelnummer har den ?Ha det fint/ D Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 3, 2013 Report April 3, 2013 Hej.Du kan annars använda förhydningspapp tex Mataki vindtät, sådant som man använder vid träbyggnad,Används som vindskydd innanför paneler, det går också att använda byggplastav åldersbeständig typ.Original är pappen fastsatt med bitummassa, tätmassa som läggs ut i långa strängar,:?uppgiftär att hålla bort fukt, oljud från paneler mm. Citera
Dirty Dick April 4, 2013 Author Report April 4, 2013 HejJa, det ligger sköna tjocka sådana massa strängar som fortfarande skulle kunna gå att använda med ny papp, tyckte det skulle vara kul men den pappen har ju även en svart isolering på baksidan, för att dämpa oljud antar jag.Men tack för ditt tips...med andra ord så menar du att dessa original papp inte finns att köpa någonstans ? Citera
bjope45 April 4, 2013 Report April 4, 2013 Sådana här köpte jag till min -68. Det verkar finnas till övriga årsmodeller oxå.... Kallas:"Watershield"http://www.mustangsunlimited.com/EM_CatalogSite/00025.htm//Björn:cool: Citera
MathiasW April 4, 2013 Report April 4, 2013 eller släng på några sådanahär: http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och-bild-i-bil/monteringsmaterial-/dampmaterial-/silent-coat-vibrodamping-20-ark-2kvm-dampmatta.html Citera
bjope45 April 4, 2013 Report April 4, 2013 Funkar säkert också. De behandlade pappersarken gör inget för ljudet utan är mer för att hindra vatten/fukt att förstöra dörrskivorna innanför.(som också är i papper/kartong)./BPSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Recommended Posts