peckapecan April 9, 2013 Report April 9, 2013 Hej allaEfter inmontering av stereo upptäckte jag att det inte gick att reglera tempen i bilen, allt annat fungerade, så jag skruvade lös panelen för att kolla lite.Upptäckte att kontaktstycket som sitter bak till fläktvredet inte var helt intryck så jag tryckte in det och satte ihop allt för att testa.NU fungerar ingenting, varken fläkt, tempreglering, fläktstyrning, inte eller knapparna nedanför för på/av AC, mm.mm,mao är hela panelen död förutom belysningen då.Jag har iaf trott att det kan bero på glappkontakt någonstans men nu har jag dubbelkollat de 2 kontaktdonen iaf och de sitter fast, sedankan jag inte hitta något annat som ska kopplas.Vad f*n kan ha hänt?, har kollat säkringarna som verkar hela, är dock lite osäker vilken säkring som styr själva panelen/fläkten, tror det är en 30Amen osäker kan någon av er verifiera vilken säkring som styr fläkt ?.Kan panelen vara traig månntro? & var isf hittar jag en ny?Ha de gött.... Citera
Micke05a April 9, 2013 Report April 9, 2013 Hej! Låter som samma problem jag hade efter stereo byte. Det högra vredet som styr luftströmmen, om den står i läge "0" fungerar ingenting. Kolla det!MVH / Micke Citera
peckapecan April 9, 2013 Author Report April 9, 2013 Hmm faan va nice om det skulle vara så enkelt,,,ska kolla upp det ,m men tycker jag vridit på allt utan resultat Citera
peckapecan April 9, 2013 Author Report April 9, 2013 NU har man legat i bilen och upptäckte följande...........En kabel som går till bygelkontakten var klämd & nästan av, fixade det men fungerade fortfarande inteKollade alla säkringar okulärt vilka verkade hela, fick sedan för mig att mäta upp säkringarna, och då var det en trasig.Den skadade kabeln måste ha jordat någonstans vilket blåst en säkring.Nu funkar allt iaf,,skönt som f*n, tror banne mig jag ska fira med en god Tjeck :-)Tack allihop för alla förslag & idéer Citera
Recommended Posts