Jump to content

Problem med bromsar på 67' Mustang


Robban_352

Recommended Posts

Tjena!

Har problem med bromsarna på min Mustang 67a. Det är trummor på den fram & bak.

nya bromsar runt om.

Märkte det när jag åkte de första gångerna för någon vecka sedan. då jag kände den brända lukten.

Trummorna i bak var Svinhet skulle kunna stekt ägg på dom. även fälgarna var varm ( lika på både höger och vänster )

i fram är dom inte äns ljummen.

Har bytt slangen som sitter vid bakaxeln, och ställt ner bromsarna så däcken rullar lätt, kan inte gå nå lättare..

Och bromsarna släpper direkt när man släpper pedalen. tidigare låg dom på länge fast man släppt pedalen.

det blev bättre när vi bytte slangen, men trummorna ibak blir varm ändå fast inte lika mycket.

Någon som har något tips på vad man ska göra / byta ?

Va en som nämnde Bromskraftsfördelare, och en annan sa att de inte sitter någon sådan när det är trummor runt om, endast när de är trummor bak å skivor fram.

mvh/ Robert

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Har problem med bromsarna på min Mustang 67a. Det är trummor på den fram & bak.

nya bromsar runt om.

Märkte det när jag åkte de första gångerna för någon vecka sedan. då jag kände den brända lukten.

Trummorna i bak var Svinhet skulle kunna stekt ägg på dom. även fälgarna var varm ( lika på både höger och vänster )

i fram är dom inte äns ljummen.

Har bytt slangen som sitter vid bakaxeln, och ställt ner bromsarna så däcken rullar lätt, kan inte gå nå lättare..

Och bromsarna släpper direkt när man släpper pedalen. tidigare låg dom på länge fast man släppt pedalen.

det blev bättre när vi bytte slangen, men trummorna ibak blir varm ändå fast inte lika mycket.

Någon som har något tips på vad man ska göra / byta ?

Va en som nämnde Bromskraftsfördelare, och en annan sa att de inte sitter någon sådan när det är trummor runt om, endast när de är trummor bak å skivor fram.

mvh/ Robert

Varmen skapes vel ved friksjon mellom trommel og bremseband. Muligens går noen komponenter tregt og trenger å bli pusset opp/smurt opp. Åpne bak og sjekk alle komponenter,event. ta av og puss rent,sett inn bevegelige deler med kopperpasta og montere. Til slutt justerer du bremsene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...