Jump to content

Recommended Posts

Ville bara visa vilka böcker jag har till hands. Om det nu visar sig att jag saknar en bättre bok, vill jag bli tippsad om den. Vist är jag nästan klar med min Musse, men det blir säkert en del skruvande fram över, hoppas jag. Har renoverat min Musse i cirka 12 år nu, har blivit en livs-stil för mig under åren. Bävar för den dagen då allt är klart,skojar med er, har alltid några projekt på gång, samtidigt. Bygger på en Is-jakt bland annat, sen finns det alltid prylar som skall lagas, eller tillverkas, både hemma och borta. Vill med det här tala om hur mycket jag uppskattar det här forumet, snabba svar, kunniga svar och framför allt det intensiva intresset, sporrar och stimulerar mig.

Hej.

Denna uppsättning av böker skulle alla ha i sitt

garage, det är klart att det beror på vilken års-

modell man har. 8)

Liknande uppsättning går att få fram till alla klassiska

årsmodellerna 65-73, men då skulle det antagligen tystna

endel på Forumet. :cry:

Som ett inlägg kan jag säga att min första 65HT ägde

jag och renoverade i ca: 12år fom 1985 tom 1997,

efter den har det blivit ett par renoveringar till. :roll:

Kul att höra Lars, att man inte är ensam, när det gäller långsamma renoveringar. Det fins många förklaringar, till att det har tagit sin tid, dels är jag petig, okunnig, i bland fattas det pengar och där i mellan har något fruntimmer dragit i tömmarna, och då händer ingen ting i garaget. ( konstigt ). Har i dag fixat dragningen till back-lysena, fick borra nya hål i karossen, gillar inte det, men i bland måste man det. Tycker det var dåligt att hålen inte fanns på platts, när den ändå var pressad och formad, från fabriken. Sånt tänker man inte på vid svettsningen, då är det andra saker som gäller. Tack för dina tipps och ha en trevlig kväll.

Hej igen.

Jag var också nybörjare en gång i tiden och om

man tänker efter så har vi alla varit just de. :shock:

Att du fick borra hål i plåten är inte så konstigt,

plåten är universal och skall passa 65-70. :?

Hålet fanns inte från böjan därför att de tidiga

årsmodellerna levererades som standard utan

backlampor hålet gjordes vid tillverkning och bakre

sandplåt anpassades till valet. 8)

Även hål för vattenavrining måste göras på en

del då det också ser olika ut beroende på årsmodell. :?

Det är stadigt en fråga vad som är original eller

inte, men så mycket är klart att även stöfångar-

horn i olika utföranden såväl som backlampor

var (options) eller en del av extra tillval. :wink:

Hej.

Det där med drenering i botten på skärmarna, har jag också funderat på, har inga nu, men skulle vilja hitta en bra plasering till det. I botten på skärmen, formas det till två diken liksom, med en upp-höjning där imellan, skulle vilja hitta lägsta pungt för hålen ut. Fukten kommer lägga sig i dikena och sämst av allt i skarven mellan ytter och inner plåt. Har du något bra förslag till detta? :?