Jump to content

Qenth

Medlemmar
  • Inlägg

    63
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Qenth's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tack Lars för tipset jag kände mig otroligt klantig och besviken, då jag lyckades nollställa siffer verket och därefter sabba nålen till mätaren. Med mycket sökande, lyckades jag hitta en firma som renoverar gamla instrument, men tyvärr verkar han aldrig vara på plats eller vid telefon, så jag har gett upp honom. Känns simpelt att behöva köpa en hel mätare, bara för nålen. Ska försöka limma ihop delarna, med ett stöd-förband av piano-tråd, samtidigt som jag inte tror på iden. Vist jag tillhör dom långsamma, men nu brummar i alla fall Mussen, lite små fix kvar, som vi brukar säga.
  2. Hej allihopa. När jag noll-ställde km mätaren, lyckades jag även med bedriften att ha av visaren till hastighets mätaren, vet någon vart man vänder sig, för att få tag i en ny sådan, mätaren för övrigt fungerar. Andra lösningar på problemet är också intressant. Qenth.
  3. Hej Musse-gubbar Nu har jag för andra gången blivit av med min gammla skraltiga SAAB, den dög gott åt mig, att bli av med den, precis före semestern, käns jobbigt. Semester utan den,att kunna använda och förflytta mig, är helt värdelöst. Mustangen är inte klar att köra, och den får man inte heller använda, som resärvbil. Vist jag är mycket lack på dessa knarkare och tjyvpack. Sen fins det dom ( kräk) som vill ge dessa kryp en andra tjans i livet. Själv vill jag hänga upp dem i närmaste lyckt-stolpe. Vist nu tar jag i, kanske i överkant, men jag är så less på detta. Nu fins det mycket värre klientel, än biltjyvar och vandaler. Har inte den minsta aning vad man ska göra med dem. Men om jag kommer på någon på bar gärning, kommar jag göra mig olycklig, det vet jag redan nu. Om något sådant händer min Mustang, efter 13års renovering, fins det bara döden som gäller. Tror att jag skojar där, men är inte säker på det. Ha en fin sommar på er.
  4. Hej Gubbs. Jag har en rak sexa, nu var det så länge sedan jag körde den, att jag inte kommer ihåg hur den lät, och vist tycker jag om ljudet från en V8a, men vad jag mest njöt av var själva gammel-bilen. Vacker att se på, orginal, precis som jag själv, och bara liksom flöt fram på vägarna. Det minns jag mycket väl. Ja det går bara inte att beskriva, sann kärlek kanske !
  5. Precis, Stiften ser ut som poppnit innan man har dragit åt dem, heter dom bara 65 klips och var får man tag i dessa ? Har för mig att jag har sett sådana tidigare, med skruv i underkant, men när jag har frågat folk så känner ingen till detta. Du får gärna skicka över det som du hade angående monteringen av glasen. Ha en trevlig kväll.
  6. Hej Lars Tänkte montera både vindruta och bakruta, är väldigt intresserad av goda råd och tipps, innan jag strular till det för mig. I bakrutans infästning i vänstra hörnet, blev jag tvungen att svettsa in en ny plåt, därför saknar jag några pinnar ( nipplar ) som antagligen listen fästes vid. Har du något tipps på hur man bäst anårdnar till nya sådana också ?
  7. Hej. Kör med vad som helst på vintern, bara det funkar och att jag kommer fram, för säkerhets skull lägger jag Is-mustangen på taket.
  8. Hej. Jag har ändrat mig, mitt tidigare svar om jag tänker sätta i bälten, blev att jag inte tänkte setta i några alls, men så tänkte jag lite längre, och då insåg jag, att det handlade inte bara om mig själv, utan om andras säkerhet, där i bland mina barnbarn. Naturligtvis vill jag kunna ta dem med mig och då fins det ingen annan råd, än att sätta in dessa remmar. Har varit slarvig med det tidigare och varit med om tre skapliga smällar, där jag hade turen att klara mig bäst av dem som var med i bilen, på grund av att jag inte hade bältena på. Men nästa gång kanske det blir tvärt om. Så mitt nya svar blir, in med bältena, i alla fall fram.
  9. Hej. Min hatthylla var också uppskuren med extra hål till ytterligare högtalare, om nu hyllan tillhör karossen och är bärande, kanske jag borde ha svettsat igen dessa hål ? Vill naturligtvis helst inte göra det nu när bilen är lackad och klar. Men hur ställer ni er till detta ? Bör jag åtgärda det ?
  10. Hej igen. Jag är helt plump, när det gäller el. Om det finns någon som är haij på detta område och vill tjäna lite extra kulor, är han välkommen till mitt garage i bromma ( stockholm ). Bilen är ren och fräch, men jag vågar inte laborera med kablarna så att kanske bilen brinner upp. Visserligen har jag dom gamla kabelhärvorna kvar, men jag har gått igenom dem, och lindat om dem, och även mätt upp dem, så dom ska vara frächa. I mitt fall så blev det kablar över, som jag inte vet vart dom ska. Det är det som är det största problemet för mig, just nu. Är inte intresserad av någon bonntjyv som vill sko sig, utan någon som är seriöst intresserad av att hjälpa en kolega. I annat fall har jag en bra kontackt, men han är för dyr, i mitt tycke. Hoppas inte det här jag skriver, av skräcker en seriös kollega. Är inte snål i vanlig bemärkelse, men av erfarenhet, vet jag att det lätt kan rusa iväg. Och som en vanlig dödlig, är man begrännsad, när det gäller valutan. Hoppas ni förstår vad jag menar. Qenth. P.S. Om det finns någon ute i landet som skulle vilja hjälpa mig, har jag möjligheter att hysa er i min lya, typ om ni vill göra staden osäker.
  11. Hej, har lite kvar med min Musse, typ Vind-ruta, Bakruta, inställning av frammvagn och naturligtvis att starta upp motorn, Där efter tänkte jag lämna in bilen för bästa rost behandling av Mussen, har ni några synpunkter på detta? Har ett svagt minne av att det skulle finnas några bröder ute på Ekerö ( stocholms trackten ), som var bra på sånt, men nu var det så länge sedan jag hörde om dem, att jag är osäker på om dom finns kvar. Dom skulle vara det bästa man kunde få, då, och det är ju det bästa jag vill ha, naturligtvis. Hoppas någon vill tippsa mig om detta.
  12. Hej alla Musse-gubbar. Är förvånad över att intresset för den här prylen som kan hjälpa en att hitta Mustangen ganska så snabt, när tjyv-packet har slagit till, är så ljumt. Själv har jag gnetat och sparat och lagt ner en hel massa jobb på min Musse och det värsta som skulle kunna hända mig, vore att den blev stulen, och kanske demonterad till resärvdelar. Har i min egen fantasi drömt om något liknande syctem, där jag skulle kunna få kordinater som visar var den finns just nu. Kan någon förklara varför intresset är så svagt. Blev av med min SAAB en gång så jag vet hur det känns när bilen är borta, då var det en sketen SAAB. Vågar inte tänka tanken ut om samma sak skulle hända min Musse. Det ända jag vet, är att jag skulle bli farlig då. ( för Tjuv-packet ).
  13. I min 67a HT fans det inga bälten, från början, när jag köpte den. En svensksåld sådan. Nu undrar jag om det måste finnas sådana vid besiktning. Har en viss erfarenhet i praktiken, där jag är glad att jag inte hade bälten på mig, men vist tror jag ( manipulerad ) att dessa bälten kan vara till nytta i vissa sammanhang. Hur ställer sig besiktningen av min kära Musse till detta nu ? Vad är kraven på en 67a HT i dag ? Förhoppningsvis rullar min Musse på svenska vägar i sommar. Hoppas innerligt det. Har lite kvar att göra, typ Värmepacket, vindruta, bakruta, Ställa in framvagnen och el är inte att förglömma. Ja egentligen är det mycket kvar att göra, bland annat vill jag göra en grundlig Rost-skydds behandling. För varge år som gott, känns det väldigt nära, men när jag räknar upp vad som behöver göras, känns det oändligt långt innan livet larvar vidare igen. Mitt största problem nu, är att jag inte kan något om el. Om det finns någon som vill och kan hjälpa mig med detta, i stockholm ,skulle jag vara tacksam för denna hjälp. Vist vill jag betala för detta , om det är rimligt. Hör av er, om lusten finns. Qentha
  14. Blev jätte glad och imponerad av hur fint det kan se ut under bilen. Kanske inte orginal, men jag gillar hellre förbättringar. Du snackar om att det fins damm och dyligt. Dina bilder var förnämliga, på hur det borde se ut. Vill här med ge dig en eloge. Någon ting att ta efter, absolut. Hoppas du blir glad av detta berömm, för det är du värd. Qenth.
  15. Hej. Min mustang var i det skicket ( Pilsner-bil ) att jag bestämde mig för att hela karossen skulle blästras, viste då inget om blästring, men fick ett tipps om en Finne i Tumba som skulle vara bra på detta. Lämnade över bilen i god tro, där hade han ett stort tält ( hangar ) med massor av sand. Blev väldigt nöjd med det arbetet, vist fick jag byta mycket plåt efter det, men jag såg ju att det behövdes. På dom stora plana ytorna var han sparsam med sand, ruggade bara upp ytan, så det gick lätt att slipa av dessa för hand. Antagligen lade han på grundfärg, vart efter som han blästrade, för det låg sand i färgen lite var stans. Bilen hade fortfarande hjulen på, så att den gick att rulla, det ända problem jag fick av hans jobb, var att han hade lyft med trucken i ramen där kylaren sitter, och att den blev lite deformerad, men det gick att återställa. Där efter slipade jag av all skyddsfärg för hand och la Epoxy som grund, när jag hade bytt ut all dålig plåt. Så gick det till och jag är nöjd.
×
×
  • Create New...