July 11, 200420 yr comment_8053 Ska regbesikta Mussen på tisdag och jag har några saker som måste åtgärdas.Dom är säkert besvarade här på forumet förut :wink: Har inte hittat nåt chassinummer på bilen förutom brickan som ligger i fönstret,finns säkert under någon skärm men jag vill inte plocka bort nåt för att kolla.Ska jag stansa in ett nytt,för säkerhetens skull??Jag menar är det min skyldighet att veta var chassinummret sitter eller letar besiktningsgubben fram den självSen har vi det där med hastighetsmätaren den visar miles.Räcker det att man sätter klisterlappar??Det är årsmodell 70 på MustangenBer så mycke om ursäkt för frågorna,dom har säkert varit uppe på tappeten flera gånger förr
July 11, 200420 yr comment_8056 chassi numret brukar de vilja ha ett synligt, det brukar inte räcka med det i framrutan, i bilprovningen papper till mustang -69 står det bara chassinr. plassering: höger hjulhus (mycket ospecifiserat) det borde vara lika på -70 årsmodell, i Avesta godkände dom att jag stansade in nummret på innerskärmen under huven, och dom la då till i reg.beviset under "övriga tekninska data, dispenser" : chassinummer placerat på hjulhus höger fram.Men det är som vanligt, olika besiktningsmänn godkänner olika saker, så mitt råd är att fråga dom på din station hur dom vill ha det för då brukar det lösa sig smidigast..Och lycka till med besiktningen
July 11, 200420 yr comment_8057 På min 69'a satt det även en nitat bricka på höger innerskärm närmast huvgångjärnet.Brickan var oläslig så den åkte bort.Jag regbesiktade min med enbart brickan i fönstret och det gick bra.Fast jag ska nog tillägga att det var 1995 så det kanske är hårdare nu?Men stansa in iallfall de är ju så lätt.