Jump to content

Bilägar-tragik


PAL

Recommended Posts

Det här är inte Mustang-reaterat på annat sätt än att det har med bilägande att göra. Till skillnad från det lustfyllda i att äga en Mustang så är det här en bedrövlig uppvisning i nonchalans och brist på respekt för den investering det är för en normal familj att köpa en NY bil.

Från gårdagens G-P:

http://www.e-pages.dk/goteborgsposten/613/article/69964/39/2/render/?token=3e199284565972bd7a0af0ff56412018

Tyvärr kunde de inte ta med listan med händelser men tack och lov finns det möjligheter att få ut sånt ändå:

http://subaruproblem.wordpress.com/

Det är inte mig det handlar om, men det hade kunnat vara det och jag blir heligt förbannad när man ser folk bli behandlade på det här viset av vår tids hästhandlare. Se det son lite konsumentupplysning.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bedrövligt!

Subaru har tagit sin generalagent i Sverige i örat i detta ärende och de väljer att agera med fullständig nonchalans. Den Mustangägare, eller hästägare ö h taget, som väljer att köpa en Subaru efter detta exempel bör söka läkarvård.....

Link to comment
Share on other sites

Subaru är en bil med otroligt låg kvalitet. Jag har kollat på många Imprezor och ingen har varit i närheten av fin, trots att dom varit bara några år gamla. Bedrövlig kvalitet på lack och rostskydd!

En sådan problembil som beskrivs på bloggen ovan är tyvärr bäst att plantera lite lagom hårt i en bergvägg. Så man blir av med den.

Link to comment
Share on other sites

Subaru är en bil med otroligt låg kvalitet. Jag har kollat på många Imprezor och ingen har varit i närheten av fin, trots att dom varit bara några år gamla. Bedrövlig kvalitet på lack och rostskydd!

En sådan problembil som beskrivs på bloggen ovan är tyvärr bäst att plantera lite lagom hårt i en bergvägg. Så man blir av med den.

subaru är en bil med mycket bra kvalitet!! Dock absolut det gubbigaste man kan köpa sig... Herr lillerut som omnämns här slår man inte på fingrarna i första taget han e väldigt väldigt påläst och kunning han lär med största sannolikhet köra över kunden här och smula sönder hans arrgument.... och här finns bara den ena partens argument. I många såna här FALL så har TYVÄRR kunden förköpt sig kanske inte i detta fall

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
subaru är en bil med mycket bra kvalitet!! Dock absolut det gubbigaste man kan köpa sig... Herr lillerut som omnämns här slår man inte på fingrarna i första taget han e väldigt väldigt påläst och kunning han lär med största sannolikhet köra över kunden här och smula sönder hans arrgument.... och här finns bara den ena partens argument. I många såna här FALL så har TYVÄRR kunden förköpt sig kanske inte i detta fall

Bra kvalitet? Ingen Subaru jag varit i kontakt med har då varit kvalitativ. Jag har sett sprillans nya Subaru som gått NOLL mil i Sverige som redan är rostiga!

Jag har jämfört 10 år gamla Subarus med samma miltal som en 10 år gammal Volvo med lika miltal och Subarun ser ut som skit i lacken jämfört med Volvon.

Senast kollade jag på denna bilen, en fem år gammal Subaru Impreza WRX STI med låga miltal:

post-3953-14483932695_thumb.jpg

post-3953-14483932694_thumb.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Bilder
Link to comment
Share on other sites

Bra kvalitet? Ingen Subaru jag varit i kontakt med har då varit kvalitativ. Jag har sett sprillans nya Subaru som gått NOLL mil i Sverige som redan är rostiga!

Jag har jämfört 10 år gamla Subarus med samma miltal som en 10 år gammal Volvo med lika miltal och Subarun ser ut som skit i lacken jämfört med Volvon.

Senast kollade jag på denna bilen, en fem år gammal Subaru Impreza WRX STI med låga miltal:

[ATTACH=CONFIG]26335[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]26336[/ATTACH]

Men hallå klart det rostar i skärmkanten , dom har ju kapat bort en remsa plåt. Förmodligen för att få lite frigång för bredare hjul ,

Link to comment
Share on other sites

subaru är en bil med mycket bra kvalitet!! Dock absolut det gubbigaste man kan köpa sig... Herr lillerut som omnämns här slår man inte på fingrarna i första taget han e väldigt väldigt påläst och kunning han lär med största sannolikhet köra över kunden här och smula sönder hans arrgument.... och här finns bara den ena partens argument. I många såna här FALL så har TYVÄRR kunden förköpt sig kanske inte i detta fall

Lägger överhuvudtaget ingen värdering på märkets kvalitativa egenskaper eftersom det är tämligen ointressant. Skulle det vara att betrakta som ett kvalitetsmärke så ar jag full förståelse för att måndagsexemplar kan slinka igenom. Det får vara hur det vill med den saken eftersom poängen är behandlingen, eller den totala bristen på behandling, av kunden.

Jag har ingen aning om inom vilka områden Lillrud anses vara påläst/kunnig, men sitter han som VD för Subaru Nordic förutsätter jag att han besitter både kompetens och kunnighet för att utföra sitt arbete. Ingår det att köra över, eller nonchalera, kunder som har mage att klaga när det inte blivit riktigt rätt så är han bara toppen på isberget eftersom det är det som hänt sedan dag ett.

Korrekt att bara ena partens version finns här eftersom allt annat förutsätter någon form av dialog, vilket inte gått att få till. För egen del räcker det ganska långt att allt finns dokumenterat i form av kvitton, korrespondens mm, men jag kan naturligtvis ha fel där. Notera också att bloggen lades upp i samband med artikeln i G-P i maj i år för att få ut en mer detaljerad information än vad som var möjligt i artikeln, dvs det är inte fråga om offentlig pajkastning för att häva något köp där man skulle ha förköpt sig. Det har gått TRE ÅR med ständiga problem som (återigen) finns dokumenterade och jag inbillar mig att man skulle märkt om man förköpt sig något tidigare...... Det kan ju vara så att man inte tycker att det är ok att lägga 300k på en ny bil som visar sig vara ett måndag-hela-veckan-exemplar och att det till slut brister.

För egen del tar jag tacksamt emot informationen om vilka återförsäljare/leverantörer man bör undvika för att slippa bli uppskörtad så till den milda grad som skett här. Hade det hänt mig så hade jag förmodligen parkerat bilskrället på återförsäljarens parkering, bussat ner halva Husby och gett dom varsin tändare.

Link to comment
Share on other sites

Min man och jag köpte en Subaru Outback förra året. Den hade gått 350 mil och är av 2011 års modell. Nu har vi kört drygt 1.000 mil med den och vi känner oss väldigt nöjda. OK det är inte 10.000 mil så jag kan inte säga hur den är då. Men so far so good. Vi har en 3,6 l boxermotor med 260 hk och den är väldigt bensinsnål. Vi körde ned till Tyskland med den och släp. Och ett fullastat EU-släp hem och den drog 0.80 l milen. Det betraktar jag som bra.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...